logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۲۷۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر خبر داد:

افزایش ۳ برابری درآمد موقوفات ابهر

افزایش-۳-برابری-درآمد-موقوفات-ابهر-
رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر گفت: درآمد ۶ ماهه اول موقوفات شهرستان ابهر ۳ برابر شده و این درآمد در راستای نیت واقفین هزینه شده است‌.

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو در گفتگو با پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: اداره اوقاف شهرستان ابهر از ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین برنامه فرهنگی بسیاری با عنوان آرامش بهاری در ۵ امام‌زاده شهرستان اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: در ماه رمضان طرحی با عنوان ضیافت الهی که انواع برنامه‌ها اعم از محفل انس با قرآن، سخنرانی، جزءخوانی در دو نوبت برای خواهران و برادران، برنامه‌های فرهنگی متنوع در شب‌های قدر، طرح نشاط معنوی در تابستان که مخصوص دانش‌آموزان بود اجرا شد.

حجت‌الاسلام خدابنده‌لو با بیان اینکه شهرستان ابهر ۲۱ بقعه و ۲۵ امام‌زاده دارد، گفت: ۳۵۱ موقوفه، که ۲۱۳ مورد موقوفه انتفاعی و ۱۳۸ موقوفه منفعتی هستند و این شهرستان ۱۶۵ مسجد، ۴۰ حسینیه، دو زینبیه و دو تکیه دارد.

وی افزود: شهرستان ابهر دارای هزار و ۶۰۰ رقبه است که بعضی از رقبات فاقد درآمدند، این رقبات در حوزه‌های مسکونی۵۶۳ مورد، کشاورزی ۵۹۸ مورد، ۹ مورد اداری، ۱۵ مورد ورزشی، ۷ مورد بهداشت و درمان، ۱۴ مورد صنعتی است.

رئیس اداره اوقاف ابهر با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از موقوفات شهرستان دارای سند و درآمد ۶ ماهه اول موقوفات نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ۳ برابر شده است و این درآمد در راستای نیت واقفین هزینه شده است.

این مسئول با بیان اینکه متأسفانه سنت حسنه وقف بین عموم مردم ایران فرهنگ‌سازی نشده در حالی که بیشتر دانشگاه‌های آمریکایی امروزه به صورت وقفی اداره می‌شود و وقف و بنيادهای وقفی در انجام اين‌گونه امور، هنوز جايگاه اصلی خود را پيدا نکردند و مورد دیگر اینکه برخی ادارات موقوفی اجاره‌بهای خود را پرداخت نمی‌کنند که این نشان‌دهنده این است که فرهنگ‌سازی و تبلیغات خوبی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر