logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۲۷۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

دادگاه‌های صلح و سازش رسیدگی دعاوی را تسریع می‌کند

-دادگاه‌های-صلح-و-سازش-رسیدگی-دعاوی-را-تسریع-می‌کند
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: با ایجاد دادگاه‌های صلح و سازش ضمن جلوگیری از اطاله دادرسی، رسیدگی به دعاوی نیز تسریع می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام علی فرجی‌بر‌حق شامگاه روز گذشته در جلسه دیدار با دبیر و معاونان حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با اعلام این که با ایجاد دادگاه‌های صلح و سازش ضمن جلوگیری از اطاله دادرسی، رسیدگی به دعاوی نیز تسریع می‌یابد، گفت: قانون شوراهای صلح و سازش بدون صدور رای، که در سال 99 تصویب شده در حال گسترش است و‌ با  تشکیل دادگاه‌های این منظور، تا حد زیادی در کاهش دعاوی و جلوگیری از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و قضایی موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در این شورا‌ها از ظرفیت خود معتمدین مردم بهره‌گیری می‌شود تا ضمن فرهنگ‌سازی صلح و گذشت در جامعه، رعایت حقوق همدیگر هم با میانجی‌گری نهادینه شود.

وی همچنین ضمن تایید گله‌مندی مردم از دریافت حق وکالت‌های نامتعارف از سوی برخی وکلا، از طرح تسهیل دسترسی مردم به وکیل خبر داد و افزود: با تغییرات جدید درآیین نامه وکالت و نیز جذب حقوقدانان جدید، این نیاز همیار حقوقی مردم بر طرف می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در این دیدار، با تجلیل از خدمات  پیشگامان مجموعه حزب ولایی موتلفه اسلامی گفت: این تشکل نظام که با نظر حضرت امام ( ره) تشکیل شده و با حضور بزرگ مردانی چون شهید بهشتی، شهید لاجوری، شهید مطهری، شهید مفتح و مرحوم عسگر اولادی و شهدای گرانقدر موتلفه اسلامی با هدف مبارزه با طاغوت و استقرار نظام جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی کردند، موجب افتخار و قابل تحسین است. 

 حجت‌الاسلام فرجی همچنین از حزب موتلفه اسلامی به عنوان تشکل ریشه‌دار دارای هدف پاک و مقدس در مبارزه با ظلم و استبداد، یاد و خاطر نشان کرد: این مجموعه با برنامه‌ریزی و تدبیر درست، هم قبل از انقلاب و هم پس از پیروزی انقلاب، اثرات مثبتی داشته و شاخص بزرگ آن، وفاداری خالص به انقلاب و حرکت در مسیر خط امام (ره) و رهبری است و امید می‌رود با تقویت این تشکل، حضور در جامعه و افکار عمومی بیشتر باشد. 

در این دیدار رضا رحیم‌پور؛ دبیر حزب موتلفه استان زنجان نیز با اشاره به اهداف تاسیس این تشکل انقلاب گفت: حراست از ارزش‌ها و آرمان‌های ترسیم شده انقلاب اسلامی و تلاش برای تحقق گفتمان انقلاب و نیز هموار سازی فضای سالم سیاسی کشور برای حکمرانی و خدمت صادقانه به مردم از اهداف و منشور این مجموعه است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین با اعلام اینکه این مجموعه در تمام استان‌ها فعال است، به فعالیت برون مرزی این حزب اشاره کرد و افزود: حزب موتلفه اسلامی اکنون با احزاب 42 کشور از جمله احزاب جبهه مقاومت ارتباط دارد.

رحیم پور همچنین از فعالیت دیپلماسی حزبی این تشکل خبر داد و گفت: حزب موتلفه اسلامی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ضمن عضویت در اتحادیه آی گپ، در اجلاس بریکس نیز حضوری فعال داشته و با پیشنهاد‌های سازنده دولت را در تحقق اهداف سیاست خارجی یاری می‌دهد. 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر