logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۲۷۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وصیتنامه؛

عشق به شهادت مثل یک جاذبه است

عشق-به-شهادت-مثل-یک-جاذبه-است
اندیشه شیعی، بزرگ‌ترین پیروزی، والاترین مقام، بالاترین امتیاز، نیکوترین نیکی و گرانمایه ترین درجه، رسیدن به فیض عظیم شهادت است. 

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» زندگینامه شهید مجید آهومند فرزند روح الله و زبیده ژاله‌فردی در سال ۱۳۴۳ در زنجان دیده به جهان گشود.

بیشتر بخوانید
سال ۱۳۵۰ به مدرسه ابتدایی خاقانی رفت و در سال ۱۳۵۵ وارد مدرسه راهنمایی انوری شد. در سال ۱۳۶۱ دوره‌ دبیرستان را در رشته‌ علوم انسانی در دبیرستان طالقانی به اتمام رساند.
همزمان با تحصیل، در مغازه خواربارفروشی پدر کار می‌کرد و شهید مجید آهومند در پایگاه ۳۲ غریبیه و پایگاه شهید دستغیب فعالیت می‌کرد.
 مجید به رشته‌های ورزشی والیبال، تکواندو و کنگفو علاقه‌مند بود و به باشگاه می‌رفت.
همراه جوانان هم سن و سال خود وارد بسیج شد و راهی جبهه گردید. او مدت‌ها در جنگ بود. در عملیات‌های زیادی شرکت داشت.
مجید که حالا جزء نیروهای زبده جنگ بود، در گردان غواصی حضرت علی‌اصغر همراه سایر سیاه‌پوشان وارد اروند شد تا همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب، حماسه‌آفرین باشد. 
 در سحرگاه بیستمین روز از بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در منطقه فاو عراق در عملیات والفجر ۸ بر اثر اصابت ترکش نارنجک به شهادت رسید و پیکر شهید در مزار پایین شهدای زنجان به خاک سپرده شد.
 مادر شهید می‌گوید: باضدانقلاب‌ها درگیر می‌شد به قدری کتک‌کاری می‌کرد که با سر و وضع خونی می‌آمد منزل زمانی که می‌گفتم: چرا با اونا درگیر می‌شی؟ مگه نمی‌بینی اونا آدم‌کشن! هفته پیش مرتضی عزتی رو چهارراه پایین ترور کرده بودند.
می‌گفت: نه مادرجان! ما ضدانقلاب را  گرفته و تحویل می‌دیم ولی دوباره فردا تو شهر می‌گردند! مسئول خیانتکار زیاده!
منافق‌ها نامه می‌نوشتند و در خانه می‌انداختند. تهدید می‌کردند که می‌کشیمت! نامه‌ها را می‌خواند و می‌خندید!
وصیتنامه شهید 
بسم الله الرحمن الرحیم بارالها! بر تو سپاس بی نهایت که بر من منت نهادی و مرا طلبیدی و سپس دری از درهای حجّتت را به رویم باز کردی و آن درِ جهاد است.
ای ملت شهیدپرور! این بنده حقیر کسی نیستم که برای شما عزیزان پیامی بدهم اما بنا به وظیفه شرعی خویش چند جمله‌ای برایتان می‌نویسم.
برادران و خواهران! دعا کردن به درگاه الهی را رها نکنید که بهترین وسیله نزدیکی به خدا هنین دعا است و درخواست چیزهای کوچک را به جهت کوچک بودن رها نکنید. زیرا دارنده آرزوهای کوچک‌ همان صاحب بزرگی‌ها است.
برادران و خواهران! چنانکه خدای متعال می‌فرماید: «مرا بخوانید تا شما را جواب دهم آنانکه از عبادت و بندگی من تکبر کنند به‌زودی داخل جهنم می‌گردند»
ای برادران و ای خواهران عزیز! در کارهایتان همیشه بر خدا توکل کنید، از خدا یاری بطلبید و یک لحظه از یاد خدا غافل مباشید و شما را به فرمان‌بری و اطاعت از رهبر دعوت می‌کنم.
 همیشه چون پروانه گرد امام بچرخید و امام را تنها نگذارید، قدر رهبر را بدانید، خانواده شهدا را تنها نگذارید و بر سلامتی و ظهور آقا امام زمان(عج) همیشه دعا کنید.
اما برادران! تا زمانی که جبهه احتیاج به نیرو دارد وظیفه شماست که سنگر شهدا و اسیران را پر کنید و همیشه در صحنه باشید و در کمک جانی و مالی به جبهه کوتاهی نکنید.
و اما خانواده عزیزم! امیدوارم که حق خود را بر من حلال کنید. چون من در زندگی چندین ساله خود به جز اذیت سودی برای شما نداشتم و هنگام شنیدن خبر شهادت من صبر و استقامت داشته باشید و بر خدا توکل کنید و در یاری از امام همیشه کوشا باشید.
خدایا! بیامرز گناهانی را که پرده عصمت را بدرد. بیامرز گناهانی را که نعمت‌ها را تغییر دهد.
 خدایا درخواست من از تو درخواست فروتن و خوار و ترسان است. 
می‌خواهم که آسان گیری و به من رحم کنی، خدایا پادشاهی و سلطه و قدرت تو بزرگ است و مکان و جایگاه تو رفیع است و فرار از حکومت تو ممکن نیست. 
مرا ببخش، زیرا غیر از تو بخشنده‌ای برای خود نمی‌بینم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر