logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۲۷۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر‌کل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

خبر مهم بیمه‌ای برای دانشجویان!

خبر-مهم-بیمه‌ای-برای-دانشجویان!
مدیر‌کل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت‌: دانشجویان از هر دانشگاه و در هر ترم و مقطعی می‌توانند در طرح بیمه دانشجویان ثبت نام کنند.

محمود عزیز‌خانی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه دانشجویان می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند، اظهار داشت: طرح بیمه دانشجویی یکی از زیر مجموعه‌های طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه دانشجویان در بازه زمانی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند، گفت: در صورتی که متقاضی بیش از ۵۰ سال داشته باشد، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: سابقه بیمه دانشجویی پس از فارغ‌التحصیلی و اشتغال دانشجویان به بیمه اشتغال آن‌ها وصل می‌شود. 

وی اذعان کرد: متقاضیان در صورت بهره‌مندی از مستمری بازماندگان نیز می‌توانند در طرح بیمه دانشجویی، ثبت نام کرده و از مزایای آن همزمان استفاده کنند.

عزیزخانی با اشاره به اینکه متقاضیان در صورت بهره‌مندی از پوشش درمانی بیمه متعلق به والدین خود نیازی به پرداخت حق سرانه درمان ندارند و از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند، ادامه داد: نرخ پرداخت حق بیمه دانشجویان برای برخورداری از حمایت‌های تامین اجتماعی دارای سه سطح است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه افرادی که خواستار سطح ۱۲ درصد هستند باید مبلغ ۶۳۷ هزار تومان واریزی حق بیمه داشته باشند، گفت: این افراد برای استفاده از مزیت بازنشستگی می‌توانند این سطح را انتخاب کنند. 

وی ادامه داد: افرادی که سطح دوم؛ ۱۴ درصد را انتخاب می‌کنند با پرداخت ۷۴۳ هزار تومان از مزایای بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی استفاده می‌کنند. همین طور افراد با انتخاب سطح سه ۱۸ درصد نیز با پرداخت ۹۵۵ هزار تومان از مزیت بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی استفاده خواهند کرد.

وی با تاکید بر این که بیمه دانشجویی فقط در ایام دانشجویی و در زمان ثبت نام لحاظ می‌شود، گفت: سنوات تحصیلی گذشته دانشجویانی که فاقد پوشش بیمه بوده‌اند قابل خرید و محاسبه نیست.

عزیزخانی تاکید کرد: دانشجویان برای برخورداری از حمایت‌های تامین اجتماعی ضروری است، در سامانه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: دانشجویان از هر دانشگاه و در هر ترم و مقطعی می‌توانند در طرح بیمه دانشجویان ثبت نام کنند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بیمه دانشجویی برای بازنشستگی و از کارافتادگی شخص دانشجو است یادآور شد: اما دانشجویان می‌توانند در صورت تایید کفالت، افراد تحت تکفل خود را نیز تحت پوشش قرار دهند که در این صورت برای تحت پوشش درمان قرار گرفتن، باید مبلغ سرانه درمان برای هر فرد پرداخت شود.

وی اذعان کرد: تعداد دانشجویانی که در مرداد ۱۴۰۱ تحت پوشش تامین اجتماعی استان زنجان بودند ۶۶۳ نفر بود که در مرداد سال جاری با استقبال دانشجویان تعداد افراد تحت پوشش به ۹۷۹ نفر رسید.

عزیزخانی گفت: دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت students.tamin.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر