logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۲۷۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدير بهزيستي شهرستان ايجرود خبر داد:

گلابر روستای دوستدار سالمندان

گلابر-روستای-دوستدار-سالمندان
مدير بهزيستي شهرستان ايجرود با بيان اينكه ۱۶۰ نفر سالمند در شهرستان در حال زندگی هستند، گفت: روستای گلابر به عنوان روستای دوستدار سالمندان معرفي شده است.

مجید جوادی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: سازمان بهزیستی نهاد دولتی است که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کند و خدمات متنوعي به مددجويان تحت پوشش ارائه مي‌دهد.

بیشتر بخوانید

وي با اشاره به اينكه در معاونت توانبخشی بهزیستی شهرستان ایجرود تعداد 750 پرونده توانبخشی وجود دارد، ادامه داد: از اين تعداد ۷۰۰ نفر مستمري بگیر بوده و ۵۰ نفر نيز پشت نوبتی هستند که تلاش داریم تا پایان سال اين افراد نيز تحت پوشش قرار بگيرند.

مدير بهزيستي شهرستان ايجرود با اشاره به اينكه 38 نفر ضايعه نخاعي حق پرستاری و مستمري دريافت می‌كنند، بيان كرد: 5 دانشجو نيز تحت حمايت اداره در شهرستان ايجرود داريم به صورت كامل حمايت مي‌شوند.

وي خاطر نشان كرد: در بحث مناسب سازی معابر، شورای سالمندان جلسات به صورت فصلی برگزار می‌شود که امسال در دو مرحله با حضور فرماندار به عنوان رئیس شورای مناسب سازی و شورای سالمندان شهرستان انجام شده است.

جوادي با بيان اينكه ۴۰ دانش آموز معلول در شهرستان داریم که در مدرسه استثنایی ترنم در حال تحصیل هستند، افزود: از اين تعداد ۱۱ نفر آنها تحت پوشش بهزیستی بوده و ۲۹ نفر در مدارس عادی در حال تحصیل هستند.

وي به اقلام اهدايي توانبخشی به افراد تحت پوشش اشاره كرد و گفت: از ابتدای سال ۱۰ عدد ویلچر، دو عدد تشک مواج، یک عدد تشک ویلچر، سه دستگاه سمعک، تعدادي باطری سمعکی در اختيار مددجويان قرار گرفته است.

مدير بهزيستي شهرستان ايجرود با بيان اينكه امسال یک نفر معرفی براي کاشت حلزون داشتیم، ادامه داد: در حال حاضر یک نفر نيز پشت نوبتی داریم که از همه‌ خیرین و گروه‌های جهادی درخواست داريم که اگر واقعا می‌توانند این یک مورد نیز به ما کمک کنند چون این نوع کاشت حلزون بايد به موقع انجام شود.

وي به اعتبارات حوزه اشتغال اشاره كرد و گفت: از ابتدای امسال ۴ میلیارد تومان اعتبار از طريق بانك ملي ابلاغ شده است که ۴۰ نفر براي دريافت تسهيلات معرفی شدند كه از اين تعداد ۳۲ نفر موفق به دريافت شده‌اند.

جوادي افزود: از اعتبارات بانک تجارت ۳ میلیارد تومان ابلاغ شده است که ۳۰ نفر معرفی شدند كه 6 نفر موفق به دريافت تسهيلات شده و مابقي در حال تكميل پرونده هستند.

وي با بيان اينكه وام‌های اشتغال در بحث دامداری، فرشبافی و غيره هستند که برای معلولان، زنان سرپرست خانواده، معتادین بهبود یافته اختصاص مي‌يابد، ادامه داد: اگر اين مددجويان اين مدارک را داشته باشند می‌توانند درخواست وام داده و تشکیل پرونده بدهند تا پس از بررسي مدارك برای دریافت وام به بانك عامل معرفي شوند.

مدير بهزيستي شهرستان ايجرود به فعاليت‌هاي بهزيستي شهرستان در حوزه پیشگیری اشاره كرد و گفت: ما از امسال طرح پیشگیری از تنبلی چشم را داشتیم که تا الان شاخصی که به ما ارائه داده بودند ۲ هزار و ۶۵ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان ما تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و در طرح مانا كه طرح همیار مادر و کودک است و طرح خود مراقبتی که همه این‌ها در حوزه پیشگیری انجام می‌شود.

وي به وجود ۱۱۶ پرونده زن سرپرست در حوزه اجتماعي اشاره كرد و گفت: همه ۱۱۶ نفر مستمری ماهانه را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر