logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۲۷۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار ابهر خبر داد:

اصلاح محوطه امام‌زادگان ابهر با هدف جذب گردشگران

اصلاح-محوطه-امام‌زادگان-ابهر-با-هدف-جذب-گردشگران-
شهردار ابهر گفت: اصلاح و بهسازی محوطه امام‌زاده زیدالکبیر و اسماعیل(ع) با هدف بازآفرینی و استفاده بهینه از ظرفیت تاریخی و مذهبی در جذب گردشگر انجام می‌شود.

رضا حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: به منظور احیا و حفظ فضاهای تاریخی و مذهبی شهر ابهر، محوطه امام‌زاده زیدالکبیر، امام‌زاده اسماعیل(ع) و میدان پیر احمد زهرنوش با رویکرد بازآفرینی توسط شهرداری ابهر و پیگیری‌ و مساعدت‌های ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر ابهر طراحی شده که با همکاری اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به دعوت شهرداری از مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌ دستی استان جهت بررسی طرح‌های بهسازی و اصلاح میدان زیدالکبیر، پیر با توجه به قدمت تاریخی این میادین گفت: یکی از مهمترین دغدغه مدیریت شهری حفظ بناهای تاریخی و کمک به افزایش عمر این بناهاست. 

حیدری تصریح کرد: ساماندهی منظر امام‌زاده‌ها با حفظ سیمای تاریخی این بناهای تاریخی در تبدیل این محدوده به قطب گردشگری تاریخی و مذهبی شهر ابهر و استان زنجان نقش بسزایی خواهد داشت.

شهردار ابهر گفت: در این راستا مطالعه یک ساله بر روی پروژه در سطح شهر با مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر، حوزه راهبردی و محدوده طراحی با در نظر گرفتن عوامل تاریخی، اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و نیز با در نظر گرفتن فرآیند و اصول حاکم بر بازآفرینی انجام خواهد شد. 

وی افزود: در نهایت پس از بررسی و انتخاب گزینه بهینه، چارچوب طراحی شهری پیشنهادی محدوده ارائه شد و در انتها با رعایت ضوابط و مقررات طراحی ارائه شده است. 

این مسئول تصریح کرد: میدان زیدالکبیر تغییری نخواهد کرد و فقط با استفاده از مصالح مناسب بسترسازی و همگون‌سازی با بنا شکل خواهد گرفت و محل تجمع و میدان‌گاه‌های شهری مدنظر خواهد بود و در محوطه پیراحمد زهرنوش هم، از مواد و مصالح متناسب با بنای تاریخی استفاده خواهد شد و به زودی اولین گذر گردشگری را در کنار رودخانه و روبروی بازارچه سنتی ابهر  ایجاد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر