logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۲۷۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

مهار سیلاب‌های فصلی و لزوم لایروبی رودخانه‌ها

مهار-سیلاب‌های-فصلی-و-لزوم-لایروبی-رودخانه‌ها
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: شرکت آب منطقه‌ای بر حسب وظایف ذاتی و حاکمیتی خود با تعامل و ‏همکاری سایر ادارات ذیربط و متولی در جهت لایروبی رودخانه‌ها برای آبگذری مناسب در زمان سیلابی ‏شدن اقدام می‌کند.

اکبر باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: در راستای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از بارندگی‌های فصل پیشرو، با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها طی ماه‌های آتی و سیلاب‌های فصلی، این شرکت با هماهنگی دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل اقدام به لایروبی رودخانه‌های سطح استان کرده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان در سطحی به طول ۳۳ کیلومتر انجام شد و عملکرد لایروبی در سال جاری نیز از ابتدای سال تا مقطع فعلی به ۱۵ کیلومتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان به برنامه سالیانه شرکت آب منطقه‌ای جهت لایروبی رودخانه‌ها مطابق برنامه‌های اشاره کرد و گفت: سطح ابلاغی برای لایروبی ۳۰ کیلومتر می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری لایروبی ۱۵ کیلومتر دیگر از بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها با اولویت گلوگاه‌ها ،مقاطع بحرانی رودخانه‌ها و مسیل‌ها خارج از محدوده شهری و روستائی نیز انجام خواهد شد.

 باقری اذعان کرد: انجام عملیات لایروبی در محدوده مراکز جمعیتی شهری و روستائی بر عهده ارگان‌های ذیربط از قبیل شهرداری‌ها، بنیاد مسکن، دهیاری‌ها بوده و عملیات لایروبی محدوده سازه‌های تقاطعی بالا دست و پائین دست پل‌ها بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و جزو برنامه‌ها و اولویت‌های این شرکت می‌باشد.

وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای بر حسب وظایف ذاتی و حاکمیتی خود با تعامل و ‏همکاری سایر ادارات ذیربط و متولی در جهت لایروبی رودخانه‌ها برای آبگذری مناسب در زمان سیلابی ‏شدن اقدام و از مالکان زمین‌های مجاور رودخانه‌ها درخواست دارد تا از هرگونه ساخت و ساز در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به منظور حفظ جان و مال خود در مقابل خطر سیلاب خودداری کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر