logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۲۷۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس دانشکده پزشکی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

بیش از 150 عمل موفقیت آمیز باتری قلب در زنجان انجام شد

بیش-از-150-عمل-موفقیت-آمیز-باتری-قلب-در-زنجان-انجام-شد-
رئیس دانشکده پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در زنجان انجام موفقیت‌آمیز اولین عمل جاگذاری باتری داخل قلبی روند خوبی داشت گفت: تاکنون بیش از 150 عمل باتری قلب در زنجان انجام شده است.

حمید رضا فلاح ابدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» خبرنگار با بیان اینکه در زنجان اولین عمل جاگذاری باتری داخل قلبی روند خوبی داشته است گفت: جایگذاری باتری قلب برای درمان مشکلات قلبی در بیمارستان آیت‌الله موسوی استان زنجان توسط متخصصین امر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی گفت: باتری قلب یا ضربان ساز در واقع یک دستگاه تولید کننده ایمپالس الکتریکی است. این باتری با سازوکار منحصر به فردی که دارد پالس‌های الکتریکی را به قلب ارسال می‌کند که این حالت باعث تحریک قلب می‌شود.

رئیس دانشکده پزشکی استان زنجان عنوان کرد: انواع مختلفی از باتری‌ها برای جایگذاری داخل قلب وجود دارد  که با جاگذاری در درون قلب، عملکرد ضربان‌سازی ایجاد می‌کنند و روند عملکرد قلب در بدن مناسب می‌شود.

فلاح ابدی ابراز کرد: با فراهم کردن امکان و بسترسازی صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، اولین عمل جاگذاری باتری داخل قلبی از نوع ICD در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان با موفقیت انجام شده است.

وی افزود: تا کنون بیش از 150 عمل جاگذاری باتری قلب در استان انجام شده است و این یک نوع افتخار برای استان است که در گذشته مردم برای انجام عمل جایگذاری باتری به شهرهای دیگر مراجعه داشتند ولی اکنون این شرایط در استان زیر نظر اساتید مجرب انجام می‌شود.

رئیس دانشکده پزشکی استان زنجان ابراز کرد: عمل جایگذاری باتری برای افرادی که مشکل قلبی دارند اهمیت زیادی داشته و نیاز به مراقبت‌های مناسب دارد و ماهانه بیمار باید برای تست و تنظیم باطری به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر