logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۲۷۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مطرح کرد:

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به ۲۶۹ متقاضی روستایی

پرداخت-تسهیلات-اشتغال‌زایی-به-۲۶۹-متقاضی-روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به ۲۶۹ متقاضی در قالب طرح توسعه منظومه‌های روستایی پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»رضا خواجه‌ای امروز با اشاره به فرا رسیدن 15 مهرماه روز ملی روستا، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرح‌هاي توسعه روستایی به خصوص با تهیه و اجراي طرح‌هاي هادي روستایی، مقاوم‌سازی مسکن روستایی با ظرفيت‌هاي فنی و مهندسی و كمك‌هاي حساب 100امام (ره) تلاش کرده است در توسعه روستاها و همچنین حل مشکلات این قشر گام‌های اساسی بردارد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه، روستاها به عنوان یکی از کانون‌های پرتحرک، مولد و موثر در اقتصاد کشور، مظهر خوداتکایی و خودکفایی می‌باشند، افزود: روستاها به عنوان مکان هایی برخوردار از مواهب طبیعی که کمتر دستخوش تغییرات دست ساخته های بشری شده‌اند جاذبه های گردشگری ویژه‌ای دارند.

وی همکاری نهادهای محلی و دهیاری با بنیاد مسکن برای توسعه روستاها و تحقق اهداف این نهاد انقلابی را مهم تلقی و تاکید کرد: می‌توان با کمک دهیاری‌ها و کار جمعی با سایر دستگاه‌های اجرایی زمینه های لازم برای توسعه و پیشرفت را فراهم کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

خواجه‌ای کمک به اقتصاد روستا، تلاش برای ماندگاری مردم در روستا و حفظ ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی با اجرای طرح بافت با ارزش روستایی را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: توجه به ایمن‌سازی روستاها، احداث کانال و دیوار حفاظتی و همچنین شناسایی و اولویت‌بندی روستاهای در معرض آسیب و ساماندهی این مناطق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی را راهکاری برای توسعه پایدار دانست و گفت: در قالب طرح توسعه منظومه روستایی ۳۷۰ طرح اقتصادی در راستای اشتغال‌زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به ۲۶۹ متقاضی در قالب این طرح پرداخت شد.

خواجه‌ای به تهیه و اجرای طرح هادی روستایی در راستای ايجاد زمينه توسعه و عمران و تأمين عادلانه امكانات اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاظر تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار، 448 روستا می‌باشد که می‌توان گفت؛ میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۶۳.۷ و در سطح کشور 58 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اظهار کرد: آسفالت معابر 153 روستا از محل اعتبارات قیر یارانه ای سهمیه سال 1401 با اعتبار 620 میلیارد ریال در حال اجرا می‌باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر شمرد و ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد، و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد. 

خواجه‌ای خاطر نشان کرد: از مجموع ۹۲ هزارو ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان به ساخت 520 واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد روستایی و شهری به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، تاکنون، 500 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، 10 تن سیمان و 2 تن میلگرد رایگان برای هر واحد مسکن روستایی پرداخت گردیده، به طور یکه سهمیه سیمان ۵ هزارو ۲۰۰ تن و سهمیه میلگرد یک هزار و ۴۰ تن بوده است که بین متقاضیان توزیع شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر