logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۲۷۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

داروخانه‌ها کنترلی در توزیع شیر خشک برای مصرف کنندگان ندارند

داروخانه‌ها-کنترلی-در-توزیع-شیر-خشک-برای-مصرف-کنندگان-ندارند
سرپرست معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه کمبود شیر خشک در داروخانه‌ها یک موضوع کشوری است گفت: داروخانه‌ها کنترلی جهت توزیع شیر خشک برای مصرف کنندگان ندارند.

علیرضا حقیقت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه از ۲۰ مهرماه اقداماتی جهت دریافت شیر خشک از داروخانه‌ها در نظر گرفته شده تا توزیع شیر خشک برای نوزادان و کودکان زیر یک سال در استان به نحوه مطلوب پیش رفته و با نظم بیشتر انجام شود گفت: تمام مصرف کنندگان شیر خشک ملزم هستند با ارائه کارت ملی نوزاد به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید

حقیقت ادامه داد: بر اساس ثبت اطلاعات شیرخواران در سامانه "تی تک" به این  ترتیب موجودی شیر خشک توزیع شده در کشور در اختیار خانواده‌های دارای کودک قرار می‌گیرد و از خروج احتمالی شیر خشک از چرخه مصرف در جامعه جلوگیری می‌شود.

وی افزود: کمبود شیر خشک در داروخانه‌ها یک موضوع کشوری است و تنها استان زنجان را شامل نمی‌شود که این امر با مداخله اداره سازمان غذا و دارو مدیریت می‌شود.
سرپرست معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: بیشترین شیر خشک مصرفی در استان شیر خشک" نان" است و انتخاب نوع شیر خشک مصرفی بنا به نیاز کودک و توسط تشخیص پزشکان متخصص تعیین می‌شود.
حقیقت ابراز کرد: تامین شیر خشک در داروخانه‌ها خارج از اختیارات ما است و طبیعتا مشکل شیر خشک در داروخانه‌ها در دست اقدام بوده و پیگیری می‌شود.
وی گفت: در داروخانه‌ها کنترلی جهت توزیع شیر خشک انجام نمی‌شود افرادی هستند که شیر خشک را برای معرفی چون؛ تامین غذای کودک، مصرف برای بزرگسال،  که اغلب ورزشکاران به عنوان مکمل غذایی از شیر خشک استفاده می‌کنند و برخی دیگر برای خرید و فروش به صورت آزاد اقدام به خرید شیر خشک از داروخانه‌ها می‌کنند که در کل نسبت به مدیریت توزیع شیر خشک در داروخانه‌ها کنترلی صورت نگرفته است.
سرپرست معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: از ۲۰ مهرماه داروخانه‌ها با ثبت اطلاعات دریافت کننده در سامانه "تی تک" امکان خروج شیر خشک از چرخه مصرف جلوگیری می‌کنند.
حقیقت تاکید کرد: مردم در زمان مراجعه به داروخانه جهت تامین شیر خشک برای کودکان با ارائه کد ملی و تاریخ تولد کودک اقدام به تهیه شیر خشک خواهند کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر