logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۲۷۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

نباید برای حل تمام مسائل انتظار بودجه داشت

نباید-برای-حل-تمام-مسائل-انتظار-بودجه-داشت
استاندار زنجان گفت: بسیاری از مسائل نیازمند بودجه نیست بلکه نیازمند همراهی است و اگر ارگان نربوطه همراهی داشته باشد مسئله حل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی صبح امروز در کارگروه امور اجتماعي، فرهنگي، سلامت، بانوان و خانواده که در استانداري زنجان برگزار شد، در خصوص گزارشاتی که در خصوص برخی کمبود‌ها در مساجد عنوان شد؛ اظهار داشت: مساجد محوری‌ترین بنای فرهنگ نظام جمهوری اسلامی است. اما به لحاظ فرهنگی نباید حاکمیت وارد این موضوع شود بلکه باید به مساجد به لحاظ معماری و مسائل دیگر کمک شود. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: بسیاری از مسائل نیازمند بودجه نیست بلکه نیازمند همراهی است طبق گزارشی که اعلام شد با اینکه متولیان زیادی برای حل مسائل مساجد وجود دارد اما این سازمان‌ها وارد حل مسائل نمی‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در خصوص آسیب‌های اجتماعی باید ابتدا به موضوع مهمی چون محرومیت‌زدایی پرداخت، گفت: یکی از اقدامات اساسی که می‌توان در حوزه محرومیت‌زدایی در استان داشت توجه به کوی فلسطین است، چراکه با محرومیت‌زدایی که از این مناطق انجام می‌شود می‌توان گام‌های بلندی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشت.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید آسیب‌ها بر اساس اولویت حل و فصل آن شوند، گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی با این نگاه سبب می‌شود تا آسیب‌هایی که استان در آن زمینه رتبه‌های بالای کشوری را دارد بهتر و معطوف‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای ساختارهای فرهنگی، برنامه داشت خاطرنشان کرد: با اینکه امروز شاهد حجم زیادی از متولیان فرهنگی در کشور و به تبع آن در استان هستیم اما تمرکزی بر روی کارهای فرهنگی وجود ندارد؛ به طوری که به همان میزان که در زمینه ایجاد ساختار قوی عمل کرده‌ایم، اما در خصوص این ساختارهای فرهنگی برنامه مدونی نداریم.

استاندار زنجان در بخشی دیگر از سخنان خوب ضمن تقدیر از برگزاری مطلوب برخی برنامه‌های فرهنگی در استان، اذعان کرد: در ماه محرم امسال شاهد برگزاری مراسم عزاداری با معیارهای انسانی و مطلوب بودیم. همچنین برگزاری مطلوب جشن‌های دهه اول ماه ربیع‌الاول نیز باعث ایجاد نشاط اجتماعی در هم‌استانی‌ها شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تبریک موفقیت‌های استان، به عملکرد ورزشکاران زنجانی اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو چین اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا به امروز شاهد عملکرد خوب ورزشکاران زنجانی در این آوردگاه بزرگ بودیم و همین مسئله باعث ایجاد نشاط و شادی در دل مردم استان شد که باید از تمان ورزشکاران مدال‌آور این عرصه قدردانی کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر