logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۲۶۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه:

نیمی از درآمد اوقاف صرف نیت واقفان می‌شود

نیمی-از-درآمد-اوقاف-صرف-نیت-واقفان-می‌شود
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از نیمی از درآمد اوقاف صرف نیت واقفان شده و تاکید بر حفظ عین موقوفات است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده ظهر امروز در مراسم یاوران وقف در زنجان با اشاره به اینکه موقوفات مذهبی از جمله مراکز و کانون‌های مهمی است که قابلیت تبدیل شدن به محلی برای تجمع فعالیت‌های فرهنگی و جلب اعتماد مردم در حوزه فعالیت‌های دینی را دارد، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده در تلاش هستیم تا با افزایش منافع حاصل از موقوفات خدمات بیشتری به مردم ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف در صورت استفاده درست قابلیت تبدیل شدن به مهمترین پایگاه اقتصادی را در کشور دارد، افزود: سوق دادن فعالیت‌ها به این سمت یکی از اولویت‌هایی است که توسط اوقاف پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه از بین موقوفات موجود در کشور ۸۰۰ نیت از وقف‌نامه‌ها احصا شده است، گفت: نیمی از درآمد موقوفات صرف نیات واقفان می‌شود.
حجت‌الاسلام نوری با تاکید بر اینکه حفظ عین موقوفات از جمله موضوعات مهم می‌باشد، خاطر‌نشان کرد: در جامعه اسلامی تاکید فراوانی به فرهنگ وقف به عنوان سنت پسندیده شده است.
حجت الاسلام نوری‌زاده با اشاره به اینکه در نظام سیاسی اسلام اگر مثلث سیاسی نام ببریم شامل سه عنصر امنیت، اقتصاد و فرهنگ است، خاطرنشان کرد: وقف در هر سه این امور موضوعیت دارد بنابراین یکی از اهداف اوقاف حل نیازهای مردم با استفاده از ظرفیت‌های موجودی که در اوقاف وجود دارد.
وی اذعان کرد: دشمن تلاش بسیاری برای تخریب اوقاف کرد اما موفق نشد اما با تلاش کارکنان، درآمد اوقاف به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه در کشور وجود دارد، گفت: امسال ۲۱۰۰ میلیارد تومان در اجرای نیت واقفان صرف شده است و بیش از نیمی از درآمد اوقاف صرف نیت واقفان شده است.
حجت الاسلام نوری زاده ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دریاپایه، پرورش میگو، پرورش ماهی و پرورش ماهی در قفس همچنین حوزه‌های کشاورزی از جمله مواردی است که در راستای افزایش منافع حاصل از موقوفات در حال اجراست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر