logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۲۶۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

۶۰ درصد مشکلات ناشنوایی نوزادان قابل پیشگیری است

۶۰-درصد-مشکلات-ناشنوایی-نوزادان-قابل-پیشگیری-است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه درمان ناشنوایی در سنین پایین امکان بهبود فرد را افزایش می‌دهد گفت: ۶۰ درصد مشکلات ناشنوایی نوزادان قابل پیشگیری است.

مشهود تقیلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در سال گذشته ۹۲ درصد نوزادان تحت غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند گفت: شیوع کم شنوایی نوزادان در ایران یک تا سه تولد در هزار تولد زنده است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: طبق اطلاعات به دست آمده تشخیص زود هنگام کم شنوایی در نوزادان باعث افزایش روند درمان شده و در نوزادان مبتلا این عارضه ۶۰ درصد قابل پیشگیری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: در سال گذشته ۲۱ مرکز غربالگری شنوایی خصوصی و دولتی در استان فعالیت دارد که در این اقدامات،  ۲۰ نوزاد شناسایی،  غربال شده و تحت مداخلات درمان، جراحی، کاشت حلزون و سمعک قرار گرفته‌اند.

تقیلو ابراز کرد: در سال گذشته کاشت حلزون در ۲۸ کودک ناشنوا شناسایی در استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: عوارض کم شنوایی در نوزادان اگر به موقع درمان نشود اختلالات در درک گفتار به وجود می‌آید و از لحاظ ارتباطی فرد، عاطفی، اقصادی، روانی و اجتماعی مشکلاتی ایجاد می‌‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: ۶۰درصد مشکلات ناشنوایی اگر در کودکان به موقع تشخیص داده شود با برنامه‌های غربالگری و مداخلات قابل پیشگیری است.

وی گفت: اقدامات مربوط به غربالگری از بدو تولد نوزادان تا یک ماهگی انجام می‌شود و کودکان زیر سه ماه که دچار مشکل شنوایی هستند تست شده و تا ۶ ماهگی امکان دخالت در امر درمان برای نوزادان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر