logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۲۶۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد حوزه علمیه الزهرا هیدج:

جهان بشریت مدیون پیامبر گرامی اسلام است

جهان-بشریت-مدیون-پیامبر-گرامی-اسلام-است-
استاد حوزه علمیه الزهرا هیدج گفت: پیامبر گرامی اسلام، رفق و مدارا با شهروندان و حتی مخالفان فکری را به ما آموزش دادند، جهان بشریت مدیون پیامبر گرامی اسلام است.

حجت‌الاسلام موسی آقایاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»گفت: رسول گرامی اسلام به ما فرهنگ توحیدی قولوا لا اله الله تفلحوا ، درس خداشناسی قل هو الله احد و حرکت بر پایه توصیه‌های الهی اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم، در جهت تقویت باورها و تکمیل کرامت‌های اخلاقی و وصول به سعادت برین الهی را به ما آموزش دادند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام، نشان دادند که با اخلاق عظیم، برخورد خوب، مدارا و با کنار آمدن و مماشات، می توان تألیف قلوب کرده و مردگان متحرک را به زندگان ابدی، رفتارهای جاهلانه و بی‌خردانه و ناسنجیده را به اخلاق کریمانه و مهرورزانه الهی مبدل کرد. 

حجت‌الاسلام آقایاری تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام، خیررسانی و شفقت‌ورزی به همنوعان و رفق و مدارا با شهروندان و حتی مخالفان فکری و دگردیسان را به ما آموزش دادند.

استاد حوزه علمیه الزهرا هیدج گفت: آن حضرت دست ما را از جهان طبیعت که جهان تاریکی‌ها و ناشفافی‌هاست گرفته و به جهان ملکوت و سراسر نور و معرفت منتقل کردند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) چگونه زیستن در اجتماع انسانی، چگونه ظاهر شدن در جهان سیاست توأم با حفظ کرامت و عزت نفس و گرفتن سپر عقلانیت در مواجه با دشمنان قسم خورده که صلحی همچون حدیبیه را رقم بزنیم یا قتالی همچون بدر و خیبر و حنین را پیشه خود سازیم، همه و همه را با کتاب گرانسنگ قرآن کریم، تعلیم دادند. آن حضرت به دور از افراط و تفریط بوده و داشتن نظم و برنامه‌ریزی درست در جهت سیر تکاملی و کسب فضایل و دوری از رذایل همچون رشک و حسادت، بخل و خساست و.... را آموزش دادند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در ی تجویز راهبردی می‌شود نتیجه گرفت که؛ پیامبرشناس واقعی سر از امام‌شناس واقعی درخواهد آورد و کسی که امام‌شناس واقعی باشد، هرگز در ضرورت وجود ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان عج تشکیک و تردیدی نخواهد کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر