logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۲۶۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر:

زندگی پیامبر(ص) یک الگوی کامل و حقیقی برای بشریت است

زندگی-پیامبر(ص)-یک-الگوی-کامل-و-حقیقی-برای-بشریت-است
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر با تاکید بر الگوگیری از سیره و سنت پیامبر در امورات زندگی خود گفت: زندگی پیامبر(ص) یک الگوی کامل و حقیقی برای بشریت است.

حجت‌الاسلام داوود شجاعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ضمن عرض تبریک ایام ولادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه‌السلام گفت: زندگی مبارک رسول خدا سرتاسر درس و نکته برای بشریت است نه تنها مومنین بلکه تمام بشریت می‌تواند از سبک زندگی حضرت درس بگیرند.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: از مواردی که خداوند متعال تصریح به منش ایشان دارند غم مردم را خوردن است، این مسأله تا حدی است که می‌فرماید: «عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم» برای او رنج‌های شما دردآور است، سخت است؛ شما که رنج می‌کشید، پیغمبر از رنج شما رنج می‌برد.

حجت‌الاسلام شجاعی افزود: رسول خدا نسبت به مردم (البته مُسَلّم است که نه فقط مردم معاصر خودشان بلکه تا قیامت غم مردم موجب ناراحتی و رنجش ایشان می‌شود) همچون خانواده خودشان می‌نگریستن همانگونه که انسان از گرفتاری و مشکل فرزندانش ناراحت و آزرده می‌شود پیامبر اسلام از رنج‌های مردم و انسان‌ها رنج می‌کشند یعنی امروز اگر کسی در یمن رنج می‌کشد، در آفریقا، در نقاط گوناگون دیگر مسلمان‌ها رنج می‌کشند، بدانند این رنج، روح مطهّر پیغمبر را به رنج و زحمت درمی‌آورد؛  این خیلی مهم است، پیغمبر ما این‌گونه بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: اگر در امور تربیتی و اجتماعی در مسائلی مرتبط با جامعه مسلمین همچون پیامبر گرامی از رنجش هم‌نوعان ناراحت نباشیم باید متذکر خود شویم که چه شده از رسول خدا فاصله گرفتیم، بنابراین زندگی پیامبر اسلام(ص) یک الگوی کامل و حقیقی برای بشریت است. 

وی افزود: اگر در جامعه همچون وجود مبارک پیامبر باشیم و دردمندانه به همنوعان خود توجه کنیم حتما مسیر حرکتی جامعه رو به سوی هدف مقدس پیامبر خواهد رفت، انشاءالله مورد عنایت و توجه خاصه رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه‌السلام باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر