logo
امروز : چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۲۶۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
گزارش تصویری:

برگزاری اختتامیه مسابقات قرآن چلچراق آیه‌ها در خدابنده

برگزاری-اختتامیه-مسابقات-قرآن-چلچراق-آیه‌ها-در-خدابنده
به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر، مرحله مقدماتی مسابقات قرآن بسیج خدابنده (چلچراق آیه‌ها) در حرم مطهر حضرت قیدار نبی(ع) شهر قیدار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، به مناسبت هفته وحدت و میلاد با‌سعادت پیامبر اسلام، حضرت محمد(ص)، اختتامیه مرحله مقدماتی مسابقات قرآن بسیج شهرستان خدابنده(جشن سراسری قرآن ) در حرم مطهر حضرت قیدار نبی(ع) شهر قیدار با سخنرانی حجت‌الاسلام موسوی، امام جمعه این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید

امام جمعه قیدار در این برنامه ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: تمدن اسلامی را می‌توان به ساختمانی تشبیه کرد که اگر قرار باشد یک بنای محکم و زیبا ساخته شود، لازمه آن هماهنگی و همفکری مهندسان و کارشناسان آن بناست از اینرو لازمه شکل ‌گیری تمدن نوین اسلامی وحدت و انسجام اندیشمندان و مسلمانان جهان اسلام است تا این تمدن به درستی مسیر پیشرفت خود را ادامه دهد.

وی افزود: لازمه پیشرفت تمدن نوین اسلامی وحدت جهان اسلام به عنوان ضروری‌ترین نیاز امت اسلام است؛ بنابراین وحدت و تمدن نوین اسلامی ۲ مولفه لازم و ملزوم برای امت واحده اسلامی محسوب می‌شوند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مجاهدت‌های همگانی مسلمانان، امید به فضل الهی و استمداد از او، تقوا، بصیرت و بیداری اسلامی، صبر و مقاومت، پرهیز از تحجر و ارتجاع، گسترش اخلاق انسانی، نگاه اجتهادی و عالمانه داشتن به عرصه‌های گوناگون دانش بشری، پرهیز از خودباختگی فرهنگی و سبک زندگی غربی از جمله عناصر اولیه تشکیل تمدن نوین اسلامی به شمار می‌رود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه مهم گام دوم انقلاب، به ورود انقلاب اسلامی ایران به دومین مرحله‌ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اشاره و بر لزوم نزدیک کردن انقلاب به آرمان بزرگش یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی تاکید دارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر