logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۲۶۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده:

قرآن، رمز وحدت مسلمانان است

قرآن،-رمز-وحدت-مسلمانان-است
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده با بيان اينکه مسئله تمدن‌سازی و وحدت،آرمان و دغدغه دین اسلام است گفت: قرآن، رمز وحدت مسلمانان است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد‌باقر‌ ذوالقدری در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق،با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: تمدن اسلامی که دوره‌های آغازین آن در صدر اسلام توسط پیامبر رحمت پایه‌گذاری شد و در این راه تلاش‌های زیادی انجام شد، فراز و نشیب‌ها و سلسله مراتب‌ها را پشت سرگذاشت تا امروز این سلسله به دست ما رسیده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: فتح‌های اسلام همگام با شاخصه‌های تمدنی به پیش رفت در حوزه سخت‌افزار تلاش‌های زیادی شد، در روزهایی که دانشگاه‌ نبود بار علمی تمدنی جهان اسلام برعهده حوزه‌های علمیه بود.

حجت‌الاسلام ذوالقدری، تشکیل نیروی دریایی، ورود کشتی‌های اسلامی به آب‌های سایر کشورها و تشکیل سپاه امت اسلام و فعالیت‌های علمی و ادبی عالمان فرهنگ و دینی اسلام همه را در راستای تمدن اسلام عنوان کرد و اضافه کرد: در روزگاری که اروپا از علم و دانش بی‌بهره بود، مسلمانان دارای امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری علمی و دانش بودند.

وی هم‌چنین به هم‌افزایی در ظرفیت‌های اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: دوران رشد و شکوفایی تمدن اسلامی که یک دوران طلایی است و همه مسلمانان در این تمدن سهم داشتند و پرچمدار بودند؛ در کنار خلافت عباسی اهل سنت دولت مقتدر شیعه آل بویه حکومت می‌کرد عرب و عجم به ساخت این تمدن کمک می‌کردند و آن را رهاورد اسلام می‌دانستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده ضمن تاکید بر تبیین خطرات ضدوحدت از سوی عالمان شیعه و اهل سنت بیان کرد: وحدت همان طور که علاقه‌مندانی برای سربلندی اسلام دارد، دشمنانی نیز دارد که به دنبال تضعیف کردن این وحدت و انسجام هستند و روباه پیر (انگلیس) در ترسیم نقشه‌هایش برنامه‌های خود را در جهان اسلام به پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه قرآن، رمز وحدت مسلمانان است ادامه داد: وحدت نباید منحصر به هفته وحدت باشد بلکه در طول سال ارتباط‌های حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعه برقرار باشد و نشست‌های مشترک صمیمی علمی و دیدارهای مشترک صمیمانه باهم داشته باشند.

حجت‌الاسلام ذوالقدری مسئله تمدن‌سازی و وحدت را آرمان و دغدغه دین دانست و اظهار داشت: تمدن اسلامی موضوع تازه‌ای نیست بلکه احیای آن اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه فرماندهی وحدت امت اسلامی برعهده عالمان دین است و بقیه باید به این مرکز ثقل تکیه کنند، یادآور شد: عالمان دین خطرات مزاحمان وحدت را درست تبیین کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده ادامه داد: وحدت تعریف لغوی و اصطلاحی متعددی دارد اما زیباترین معنای وحدت در کلام امام علی(ع) در نهج‌البلاغه یعنی اینکه قلب‌های مسلمانان به یکدیگر نزدیک‌تر باشد.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ابوالحسن ] [ ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳ ]
ریدم تو رمز وحدتتان مادر قحبه های صیغه زاده….گورتان را گم کنید بروید همان صحرای عرعرستان که این رمز وحدتتان را رید تو این دنیا
فرم ارسال نظر