logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۲۲۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس حوزه علمیه استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

سراسر عمر پیامبر اکرم(ص) جهاد تبیین اخلاق مدارانه بود

سراسر-عمر-پیامبر-اکرم(ص)-جهاد-تبیین-اخلاق-مدارانه-بود
کارشناس حوزه علمیه استان زنجان با بیان اینکه اولین ماموریت نبی مکرم اسلام(ص) از سوی خدا، ابلاغ و تبیین وحی الهی است گفت: سراسر عمر پیامبر اکرم(ص) جهاد تبیین اخلاق مدارانه بود.

مونس عباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه پیامبر(ص) وقتی برای تبیین دین و انجام رسالت به طائف رفتند، با وجود آنکه مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، اما بر جهاد تبیینی خود اصرار می‌کردند گفت: در مسیر جهاد تبیینی و هدایت مردم اصرار و پافشاری و به تعبیر قرآنی حریص بود.

بیشتر بخوانید

وی گفت: رسالت انبیاء و ائمه اطهار(ع) در طول تاریخ روشنگری و تبیین بوده است، در کنار قرآن کریم، تمام نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین علی(ع) برای تبیین مردم است.

کارشناس حوزه علمیه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری تبیین یک جهاد بزرگ است که باعث هدایت و آگاهی مردم می‌شود و امروز که دشمنان با تحریف و دروغ‌پراکنی در رسانه‌ها و فضای مجازی به دنبال یأس‌آفرینی و ناامیدسازی مردم از انقلاب اسلامی و کارآمدی نظام دینی هستند، تبیین مسائل مهمترین وظیفه جبهه نیروهای مؤمن انقلابی است و اتفاقا فضای مجازی زمینه خوبی را برای روشنگری و بصیرت‌افزایی ایجاد کرده است.

عباسی افزود: در مسیر تبیین، اصلی‌ترین و کاراترین ابزار اخلاق و بیان خوش است.

وی گفت: به جرات می‌توان گفت سراسر عمر پیامبر(ص) جهاد تبیین و روشنگری بود و نتایج این جهاد هم فوق‌العاده بود و موجب پیوستن فوج فوج مردم به اسلام شد.

کارشناس حوزه علمیه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: تبیین بر مبنای سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) جهاد است و این جهاد حتی برتر و بالاتر از جهاد نظامی است و اگر ما بخواهیم اسلام استمرار و گسترش پیدا کند ضمن استفاده از تمامی ابزارهای روز رسانه‌ای و فضای مجازی باید از الگوی جهاد تبیین طبق اصول و سیره نبوی پیروی کنیم.

عباسی افزود: قیام بزرگ عاشورا در حقیقت با جهاد تبیینی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(ع) توانست تا به امروز ماندگار شود و آثار بزرگ آن همچنان پابرجا بماند.

وی ابراز کرد: پس به هیچ وجه نباید مسئله تبیین و روشنگری را یک امر ساده و کم‌اهمیت تصور کرد که در این صورت دشمنان از این کم‌توجهی ما بیشترین بهره‌برداری را برای تحریف اسلام، انقلاب، شخصیت امام(ره)، دفاع مقدس و عملکرد نظام جمهوری اسلامی خواهند برد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر