logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۲۶۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

انقلاب فرهنگی در حوزه سینما

انقلاب-فرهنگی-در-حوزه-سینما
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جدیدا از طرح «زنگ سینما» رونمایی کرد که بر پایه آن، ۵۰۰ سالن آموزش و پرورش با استانداردسازی پذیرای فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان و البته ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز خواهند بود. بله، درست است با یک انقلاب بزرگ فرهنگی در حوزه سینما مواجه هستیم.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دو روز پیش از یک طرح جدید رونمایی کرد که طی آن، ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز به شکل جدی‌تری به‌نسبت امروز، درگیر حوزه فیلم و سینما می‌شوند.

در این طرح که هنوز جزئیات زیادی راجع به آن رسانه‌ای نشده و زنگ سینما نامیده شده است، سازمان سینمایی و وزارت ارشاد زمینه تجهیز و استانداردسازی ۵۰۰ سالن سینمایی آموزش و پرورش در سراسر کشور را فراهم کرده و بر اساس تسهیلاتی به دانش‌آموزان و احتمالا خانواده‌های آنان، زمینه رونق بیشتر آثار سینمای کودک و نوجوان و البته افزایش چشمگیر مخاطبان سینما فراهم می‌شود.

اخیرا مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی بصری سازمان سینمایی از افزایش تعداد سالن‌های سینما در کشور به عدد یک هزار تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: بر اساس تحقیقاتی که با هماهنگی ادارات کل ارشاد استان‌ها داشتیم، ۱۸۸ شهر بالای ۵۰ هزار جمعیت داریم که فاقد سینما هستند.

به گفته محمدرضا فرجی در زمان حاضر، ۳۶۶ سینما و مجموعه سینمایی در کشور فعالیت دارند که نسبت به دولت گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

ایرنا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر