logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۱۸۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

فضای مجازی، در یک جنگ شناختی، نسل انقلاب را نشانه گرفته است

فضای-مجازی،-در-یک-جنگ-شناختی،-نسل-انقلاب-را-نشانه-گرفته-است
امام جمعه قیدار گفت: فضای مجازی رها شده در کشور، در یک جنگ شناختی میان مدت و بلندمدت، نسل انقلاب را نشانه گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» و به نقل از پایگاه خبری نسیم اشراق حجت‌الاسلام علی موسوی با اشاره به روز جهانی فضای مجازی اظهار کرد: شکی نیست که فضای مجازی رها شده در کشور، در یک جنگ شناختی میان مدت و بلندمدت، نسل انقلاب را نشانه گرفته و ارزش‌های اخلاقی و انسانی را مورد هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: همه کشورهای پیشرفته دنیا متناسب با فرهنگ جامعه خودشان شبکه‌های اجتماعی دارند؛ اما کاربران ما از محصولات بیگانه استفاده می‌کنند که به مرور زمان تحت تاثیر فرهنگ آنها قرار می‌گیرند و از این رو باید شبکه‌های اجتماعی داخلی به سرعت تولید و با تبلیغات گسترده در اختیار کاربران ایرانی قرار بگیرد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: از بهترین راه‌های حمایت از تولیدات داخلی، خصوصاً ابزار و تکنولوژیهای جدید؛ حمایت مسئولین کشور از شبکه‌های اجتماعی داخلی و استفاده از این شبکه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که از اینترنت کشورهای خارجی استفاده می‌کنیم، امنیت و سلامت در فضای مجازی وجود ندارد، لذا باید به سمتی حرکت کنیم که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از محتوای فاسد و منحرف کننده پاک باشند و این کار با راه‌اندازی اینترنت ملی محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: وقتی همه سرگرم فضای مجازی هستند در واقع مهمترین عنصر تعامل و گفت‌و‌گو در خانواده از بین رفته و فرزندان هر روز از خانواده فاصله می‌گیرند و غرق در این فضا می‌شوند و آسیب‌های اینترنتی بیشتری به آنها وارد می‌شود.

وی افزود: مزیت استفاده از فضای مجازی زیاد است به شرطی که درست از آن استفاده شود، لذا برخی کارها امروزه در همین فضا رونق گرفته‌اند و بیشتر کسب و کارها از این طریق به رشد و پیشرفت خوبی رسیده‌اند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: فضای مجازی مانند یک تیغ دو لبه است که هم می‌تواند مفید باشد و هم مضر و این افراد هستند که مشخص می‌کنند که این فضا فرصت باشد یا تهدید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر