logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۲۶۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

جشنواره ملی گردو در استان زنجان برگزار می‌شود

جشنواره-ملی-گردو-در-استان-زنجان-برگزار-می‌شود
مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از برگزاری جشنواره گردو در شهر سهرورد از توابع شهرستان خدابنده استان زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره به مدت سه روزه در سهرود برگزار خواهد شد.

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار «موج رسا» با اشاره به برگزاری جشنواره ملی گردو در شهر سهرورد در روز‌های 12 تا 14 مهر ماه اظهار داشت: این جشنواره برای دومین سال متوالی به همت سپاه استان زنجان، شورای اسلامی، شهرداری سهرورد، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی اجرای موسیقی‌های محلی را از جمله برنامه‌های این جشنواره دانست و افزود: نمایش طنز توسط هنرمندان مشهور کشوری، بازی‌های بومی محلی و برپایی غرفه‌های متنوع محصولات محلی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های مختلف فرهنگی در این جشنواره در نظر گرفته شده است ادامه داد: این جشنواره در باغات سرسبز گردوی سهرود برگزار خواهد شد. 

لازم به ذکر است سهرورد به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصل‌خیز یکی از بهترین مناطق برای کاشت و تولید محصول گردو محسوب می‌شود و اغلب باغداران این شهر و شهرستان بخش اعظمی از باغات خود را به کاشت درختان گردو اختصاص داده‌اند.

شهر سهرورد در ۲۴ کیلومتری خدابنده و ۱۱۰ کیلومتری زنجان قرار دارد و زادگاه بزرگانی همچون شیخ اشراق است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر