logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۲۶۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل گمرک استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

وارداتی ۲۹۴ میلیون دلاری کالا به استان زنجان

وارداتی-۲۹۴-میلیون-دلاری-کالا-به-استان-زنجان
مدیرکل گمرک زنجان با بیان اینکه کالاهای وارد شده از طریق گمرک استان شامل مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات خط تولید است گفت: واردات قطعی کالا به ارزش 294 میلیون دلار به زنجان انجام شد.

زین العابدین گنج‌خانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه عمده کالاهای صادراتی از گمرک استان هم عبارتند از انواع شمش فلزات، انواع مقاطع فلزی و مفتول، اسید سولفونیک و لبنیات است گفت: میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی از گمرک استان نیز حدود یک هزار و 560 دلار است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کالاهای وارد شده از طریق گمرک استان شامل مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات خط تولید بوده که متوسط ارزش کالاهای فوق به میزان هر تن 2 هزار و 652 دلار است.

مدیرکل گمرک زنجان ابراز کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرک استان هم عبارتند از انواع شمش فلزات، انواع مقاطع فلزی و مفتول، اسید سولفو نیک، لبنیات که میانگین ارزش هرتن کالای صادراتی از گمرک استان نیز حدود یک هزار و 560 دلار است.

گنج‌خانلو تاکید کرد: واردات موقت به استان 147 هزار تن به ارزش حدود 41 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 7 درصد کاهش و از نظر وزن 7 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: واردات قطعی به استان 294 میلیون دلار به وزن بیش از 110 هزار تن، که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 24 درصد و از نظر وزن 4 درصد رشد داشته و به ثبت رسیده است.

مدیرکل گمرک زنجان تصریح کرد: واردات کل به استان حدود 335 میلیون دلار به وزن بیش از 258 هزار تن گزارش شده  که 19 درصد از لحاظ ارزش و 5 درصد از لحاظ وزن افزایش داشته است.

گنج خانلو اضافه کرد: صادرات شش ماه به استان بیش از 129 هزار تن کالا به ارزش حدود 202 میلیون دلار است  که ارزش حدود 34 درصد  و از نظر وزن 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر