logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۲۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

افت ورزشهای تیمی و باشگاهی را در ۱۰ سال اخیر داشته ایم/ عدم وجود زیر ساختهای اقتصادی برای حمایت از تیم های ورزشی

افت-ورزشهای-تیمی-و-باشگاهی-را-در-۱۰-سال-اخیر-داشته-ایم-عدم-وجود-زیر-ساختهای-اقتصادی-برای-حمایت-از-تیم-های-ورزشی

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه در ده سال گذشته در رابطه با ورزشهای تیمی و باشگاهی افت داشته ایم، گفت: متاسفانه بدلیل نبود حمایتهای مالی بسیاری از ورزش های تیمی را از دست داده ایم.

به گزارش موج رسا; علی جوان اظهار داشت: به خاطر شرایط اقتصادی و بدلیل آنکه زیرساختهای اقتصادی خوبی برای حمایت از این ورزشها نداشته ایم آسیب بیشتری به تیم های استان وارد شده است.

این مقام مسئول مشکل ورزش استان را عدم حمایت صنایع بزرگ از ورزشکاران حرفه ای دانست و گفت:در این زمینه مسئولان در تلاش هستند تا سهم ورزش ر از صنایع گرفته  تا تیم های ما بتوانند با حمایتهای مالی انجام شده در مسابقات کشوری  و آسیایی به رقابت بپردازند.

وی تصریح کرد: مشکل مالی تیم های ورزشی را می توانبا  کمک گرفتن از خیران و حمایتهای مالی صنایع بزرگ استان مرتفع کرد.

 

*فعالیت هئیتها به طور محسوس و نامحسوس کنترل می شود

جوان با اشاره به مشکلات موجود در هئیت های ورزشی استان گفت:کارشناسان به صورت محسوس و غیر محسوس بر فعالیت این هئیتها نظارت داشته و تلاش بر این است که تمامی هئیتها فعال شده و راهنمایی های لازم برای هدایت آنها انجام می شود.

وی تاکید کرد:  هئیتها باید در راستای پرورش استعدادهای ورزشی تلاش بیشتری کنند و نباید از یک مقطع غافل شوند بایستی همه مقاطع سنی را در دستور کار خود قرار دهند و همکاری با همه آنهاانجام شود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان زنجان در پاسخ به زنجانم در خصوص گلایه های ورزشکاران حرفه ای از حمایتهای انجام شده ، عنوان کرد: ورزشکاری که به ادوی تیم ملی راه می یابد در کل کشور مورد حمایت قرار می گیرد و علاوه بر این موضوع اداره ورزش و جوانان استان نیز تلاش کرده است تا  از ورزشکاران استانی حمایت مالی و معنوی داشته باشد اما متاسفانه منابع کمی برای حمایت از این ورزشکارانداریم.

*استفاده از ورزشکاران حرفه ای به عنوان مربی در تیم های استان

وی اظهار کرد: یکی از روش های حمایتی از ورزشکاران حرفه ای استفاده از این افراد به عنوان مربی در تیم های ورزشی استان است که بتوان از تجربیات آنان در ورزش استان بهره برد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان تاکید کرد: همراهی رسانه ها در ترویج فرهنگ ورزش همگانی بسیار موثر است که بتوان با استفاده از رسانه ها مردم را برای انجام فعالیتهای ورزشی ترغیب و تشویق کرد.

جوان با اشاره به اینکه برای رفع نواقص و ایرادات نیازمند مشارکت همگانی هستیم،اظهار کرد: در کنار توجه به تربیت ورزشکاران حرفه ای اولویت کاری ما بخش ورزش همگانی بوده و از رسانه ها انتظار داریم که با ما برای توسعه ورزش همگانی همراهی داشته باشند.

این مقام مسئول عنوان کرد:برای بالا بردن سطح سلامت و نشاط جامعه نیازمند فرهنگ سازی در زمینه انجام فعالیتهای ورزشی همگانی هستیم که خوشبختانه حمایتهای خوبی نیز از طرف دولت در این باره صورت گرفته است.

منبع:زنجانم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر