logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۲۵۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه پیام نور زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

بزرگترین دستاورد دفاع مقدس برای ملت ایران خودباوری است

بزرگترین-دستاورد-دفاع-مقدس-برای-ملت-ایران-خودباوری-است
رئیس دانشگاه پیام نور زنجان با بیان اینکه ارزشمند بودن دفاع مقدس از آن جهت است که ما با دستان خالی به مبارزه با دشمن پرداخته و پیروز شدیم گفت: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس برای ملت ایران خودباوری است.

رویا کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه توانمندی ما در عرصه‌های مختلف در میان کشورها و برافراشته نگه داشته شدن پرچم امام حسین(ع) در این کشورها، نشان از به بار نشستن خون شهدا است گفت: دفاع مقدس هشت ساله ملت عزیز و غیور ایران اسلامی آینه تمام نمای غیرت و اتحاد است که ثمره آن خودباوری نه فقط در کشور بلکه در بین مسلمان منطقه و دنیا است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: چرا که همین دفاع الگویی برای نهضت‌های آزادی بخش جهان شد و این رویداد عظیم دفاع از کیان یک کشور اسلامی با دم مسیحایی امام راحل عظیم الشان در پهنه تاریخ و جهان بی‌بدیل است.

رئیس دانشگاه پیام نور زنجان عنوان کرد: شگفتی‌های بسیاری از این حادثه بزرگ همچنان ناگفته باقی مانده و تنها گوشه‌ای از آن همچون عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بازگو شده است.

کرمی ابراز کرد:عناصر بزرگ و ارزشمند این حماسه همچون شهدای مفقودالاثر با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی همچنان چراغ افروز کوچه‌ها و خیابان‌های این کشور شهید پرور است.

وی گفت: معاصرسازی شیوه‌های تربیتی این نسل منحصر به فرد از اصیل‌ترین موضوعات پژوهشی است که مرد میدان می‌طلبد که روحیه حاکم بر دفاع مقدس را که حاصل همان تربیت‌های مادران پاکدامن و پدران پاک نفس بوده است را واگویه و الگوسازی نماید.

رئیس دانشگاه پیام نور زنجان عنوان کرد: روحیه حاکم بر دفاع مقدس نیاز به توسعه، ترویج و انعکاس در عرصه‌های مختلف علمی، مهندسی، فناوری، پزشکی و فضایی دارد.

کرمی ابراز کرد: در حال حاضر شاهد انتشار اخباری هستیم همچون تولید داروهای حیاتی و انحصاری ویژه بیماران سکته مغزی، پرتاب موفق ماهواره بر مدار زمین،  تولید واکسن روتاویروس که حاصل مجاهدت‌های جوانان غیور و یادگاران شهدای بزرگ این مرز و بوم است.

وی تصریح کرد: هزاران دستاورد دیگر در حوزه‌های مختلف مرهون همان روحیه خودباوری برآمده از فرهنگ رزمندگی و ایثار در راه وطن است و این روحیه را مدیون شهدا، جانبازان، آزادگان و رهبر عظیم الشأن انقلاب هستیم، که به ما آموخت هرجا با روحیه جهادی و انقلابی و ایمان به وعده‌های الهی وارد شویم پیروزی قطعی و جزو سنت‌های تخلف ناپذیر الهی است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر