logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۲۵۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دیوان عدالت اداری:

بیشترین درخواست‌های استان زنجان از دیوان عدالت اداری کشور مربوط به حوزه بهداشت و درمان است

بیشترین-درخواست‌های-استان-زنجان-از-دیوان-عدالت-اداری-کشور-مربوط-به-حوزه-بهداشت-و-درمان-است
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: بیشترین آمار دادخواست‌ها که از استان زنجان به دیوان عدالت اداری ارسال شده در حوزه بهداشت و درمان است که عمدتا کادر همین حوزه هستند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌‌الاسلام حکمتعلی مظفری امروز ۵ مهرماه در جلسه شورای اداری استان زنجان؛ اظهار داشت: در قانون جدید دیوان عدالت اداری نکته‌ای وجود دارد و یکی از نوآوری‌های جدید قانون دیوان است، این قانون بعد از ۴۰ سال از قانون‌گذاری‌های متعدد در سال ۱۴۰۲ رخ داده و قانونگذار در قالب تبصره چهار ماده ۱۶ آن را اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: این قانون به دو موضوع و اصل مهمی که فلسفه حقیقی تصدی مسئولیت در نظام اسلامی است، اشاره دارد؛ روح مسئولیت‌پذیری و پاسخگو بودن که دو عنصر مهم و دو اصل مهم از اصول قانون اساسی است، بقیه موارد بر این دو شاخصه استوار شده است.

وی به بحث پاسخگویی مسئولان در چند جمله اشاره کرد و افزود: انسان باید خود را در مقابل دیگران پاسخگو بداند چراکه اگر حمایت‌های مردمی در کار نباشد نمی‌تواند اقدامی انجام داد.

حجت‌‌الاسلام مظفری با اشاره به اینکه پاسخگو بودن در مقابل شهروندان نشانه مسئولیت‌پذیری و احترام به کارگزارن است، گفت: ابزار، نحوه، قوائد پاسخگویی نیز مهم است. 

وی اذعان کرد: آنچه که در تبصره چهار ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری وجود دارد این است، هر کس از هر دستگاهی مطالبه‌ای دارد ابتدا باید به همان دستگاه مراجعه کند و کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف به ثبت درخواست، ارائه رسید و موظف به پاسخگویی به امور اداری شهروندان در مهلت زمانی سه ماهه هستند.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: چنانچه دستگاه مربوطه از ارائه پاسخ خودداری نماید، ذینفع می‌تواند بعد از سه ماه تقاضای خود را در دیوان عدالت اداری ثبت نماید.

وی با اشاره اینکه ۲۲ خرداد جاری این قانون تصویب شده است، گفت: سه ماه از اجرای این قانون جدید می‌گذرد و دستگاه‌ها؛ مکلف به ایجاد ساختار اولیه برای ثبت درخواست‌های مردمی و پاسخگویی حداکثر در سه ماه است.

حجت‌‌الاسلام مظفری تاکید کرد: لازمه بقای حاکمیت توجه به حقوق شهروندان است؛ و اگر حق شخص را پرداخت نکنیم مصداق ظلم است.

حجت الاسلام مظفری افزود: پاسخگویی از شاخص‌های مهم حکمرانی خوب است و موجب از بین رفتن شکاف بین مردم و مسئولان و باعث انسجام سیاسی و اجتماعی و تقویت اعتماد عمومی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسائل شهرداری استان زنجان کمترین پرونده را دارد، اذعان کرد: اما تعدادی که وجود دارد باز هم زیاد است و بسیاری از آن‌ها را می‌توان حل کرد.

رئیس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: بیشترین آمار دادخواست‌ها که از استان زنجان به دیوان عدالت اداری کشور ارسال شده در حوزه بهداشت و درمان است و عمدتا کادر خودشان می‌باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر