logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۲۵۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر خبر داد:

اعطای ۲۶ عدد سمعک به ارزش ریالی ۲ میلیارد ریال به ناشنوایان ابهری

اعطای-۲۶-عدد-سمعک-به-ارزش-ریالی-۲-میلیارد-ریال-به-ناشنوایان-ابهری
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: شش ماهه سال‌جاری ۲۶ عدد سمعک به ارزش ریالی ۲ میلیارد ریال و کمک هزینه وسایل توانبخشی به افراد ناشنوا پرداخت شده است.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»ضمن گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان گفت: هفته جهانی ناشنوایان فرصتی است تا موضوعات و چالش‌های پیش‌رو جامعه ناشنوایان و کم‌شنوایان را مطرح و جامعه نسبت به آنها آگاه کرد.  

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: غربالگری شنوایی نوزادان و افراد (۳ الی ۵ ) ساله یکی از موثرترین راه شناسایی زودهنگام ابتلا به نقص شنوایی است.

لطیفی افزود: عمده‌ترین مشکل ناشنوایان عدم برقراری ارتباط با جامعه است و حرفه آموزی و اشتغال ناشنوایان در اولویت‌های بهزیستی است و ۱۲ درصد از معلولین تحت پوشش ابهری دارای معلولیت شنوایی هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: این شهرستان نزدیک به هزار و ۷۰۰ پرونده معلولیت تحت پوشش دارد که ۲۰۳ پرونده مربوط به معلولیت‌های شنوایی است ۶۰ پرونده خیلی شدید ،۹۶ شدید، ۳۰ پرونده متوسط و ۱۷ پرونده خفیف که از اختلالات شنوایی رنج می برند.

وی افزود: ۱۷۱ پرونده دارای معلولیت شنوایی مستمری بگیر و ۳۲ پرونده به علت داشتن بیمه غیرمستمری‌بگیر است.

این مسئول تصریح کرد: شش ماهه سال‌جاری ۲۶ عدد سمعک به ارزش ریالی ۲ میلیارد ریال و کمک هزینه وسایل توانبخشی به افراد ناشنوا پرداخت شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر