logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۲۵۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
برداشت پیاز از مزارع استان زنجان آغاز شد؛

۱۲۰ هزار تن پیاز زنجان در راه بازار

۱۲۰-هزار-تن-پیاز-زنجان-در-راه-بازار
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان زنجان به زیر کشت پیاز رفته است و پیش‌بینی می‌شود حدود 120هزار تن محصول از این سطح برداشت شود.

سعید ناصروفائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: در سال زراعی جاری مطابق الگوی کشت 2200 هکتار از مزارع استان زنجان به زیر کشت پیاز رفته است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود 120هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت محصول پیاز برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 50 هکتار از سطح زیرکشت پیاز با میزان تولید ۲ هزارو ۵۰۰ تن مربوط به برداشت تابستانه در شهرستان طارم بوده است.

وی بیان کرد: رقم عمده کشت شده پیاز در استان شامل ارقام زرگان، ارغوان، سوئیت اسپانیش، محلی طارم، سفید محلی و همچنین مقدار محدودی پیازقرمز آذرشهر می‌باشد که بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان زنجان با ۲ هزار هکتار می‌باشد. 

ناصر‌‌فایی با بیان اینکه تمام سطوح کشت شده زیر پوشش آبیاری تیپ قرار دارد، اذعان کرد: این روش دارای بیشترین ضریب بهره‌وری در آبیاری می‌باشد.

وی با بیان اینکه از سطح کشت مذکور در حدود 200 هکتار به صورت نشایی صورت گرفته است، گفت: امیدوار هستیم با برگزاری کلاس‌های ترویجی در سال زراعی آینده این سطح نشائی را که تاثیر بسزایی در صرفه‌جویی آب و کاهش نهاده‌های مصرفی و زودرسی محصول دارد؛ افزایش یابد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر