logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۲۴۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وصیت نامه شهدا؛

شهدا شمع محفل بشریت‌اند

شهدا-شمع-محفل-بشریت‌اند
شهید كسی است كه در راه حق و حقیقت و فضیلت قدم برداشته و مَثَل شهید، مَثَل شمع است كه خدمتش از نوع سوخته شدن و فانی شدن و پرتو افكندن است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» طاهر اوجاقلو در سال 1341 در قریه قاهران زنجان متولد شد که دوره ابتدایی را در مدرسه خاقانی و دوره راهنمایی را در مدرسه شهید چمران به پایان رساند.

بیشتر بخوانید

طاهر از همان ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی فعالیت مستمری داشت و اقدام به پخش اعلامیه‌های حضرت امام (ره) و شرکت در تظاهرات‌های خیابانی و  درگیری‌ها می‌نمود.

بارها در راهپیمایی‌ها و تظاهرات ضد رژیم شاهی شرکت می‌کرد و به خانواده خود هم توصیه شرکت در تظاهرات‌ها را توصیه نموده و آن راد تکلیفی بر هر مسلمان هم‌وطن می‌دانست.

طاهر دوره دبیرستان خود را در دبیرستان دکتر شریعتی زنجان ادامه داد ولی با شروع جنگ سال آخر دبیرستانش را نیمه تمام گذاشته و در سن 18 سالگی رهسپار جبهه‌های جنگ می‌شود، درابتدا به عنوان  یک بسیجی ساده مشغول خدمت و پاسداری از آرمان‌ها انقلاب و مرزهای میهن اسلامی ایران می‌گردد اما دیـری نمی‌گـذرد که با شجاعت و از جان گذشتگی و اثبات وفاداری خـود به مرام و مسلک پیر جماران و خط سرخ تشیع علوی به سمت فرمـاندهی گروهان و سپس فرمـاندهی گردان و بـالاخره معاونت طرح و برنامه و عملیات لشگر 17 علی ابن ابیطالب (ع) منسوب می‌شود، با این حال هرگاه از وی سوال می‌شد در جبهه به چه کاری مشغولی، پاسخ می‌داد، سنگر می‌سازم و سقای رزمندگان اسلام هستم .

طاهر درعملیات سوسنگرد دچار مجروحیتی نه چندان جدی از ناحیه پا می‌شود و در بیمارستان اهواز بستری می‌شود. ولی شب هنگام به طور پنهانی و دور از چشم پزشگان و نگهبانان از بیمارستان گریخته و با آن وضعیت دوباره به منطقه و خط مقدم درگیری باز می‌گردد . درعملیات بیت المقدس در خود شهر خرمشهر از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت زخمی می‌شود و این بار جراحت وی بسیار سخت و دشوار بود ولی بهبود یافت، و سرانجام پس از سالها خدمت بی منت و مخلصانه به انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) در روز 22 اسفندماه 1362 چهار روز بعد از شهادت برادر غیرتمند و دلاورش شهید ناصر اجاقلو بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر در عملیات سرنوشت ساز خیبر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون و در کنار همر زمان عاشق پیشه گردان حضرت ولی عصر (عج) که شامل نیروی‌های خط شکن زنجان می‌شدند به شهادت رسیده و پیکر پاکش مدتی در منطقه عملیاتی باقی می‌ماند و بعد از چندی با تصرف کامل جزایر مجنون و پایان عملیات به پشت خط انتقال می‌یابد .

فرازی از وصیت‌نامه سردار شهید طاهر اوجاقلو:

افتخار می‌کنم که مکتبم اسلام است، اسلامی که به من فهماند چگونه بیندیشم. چگونه راهم را انتخاب کنمدو در واقع من از زمانی توانستم به راه واقعی اسلام بیایم که انقلاب شروع شد و هر چه بیشتر به مکتبم آشنا شدم تا آنجا که خونم را نثار مکتب‌ام می‌کنم.

ما خلق شده‌ایم تا آزمایش شویم و اساسا این جهان، آزمایشی بیش نیست و زندگی جاوید در آن جهان است. ای مردم شهید پرور و غیور مکتب اسلام، درخت انقلاب اسلامی نیاز به خون دارد. اما همان (هل من ناصر ینصرنی) بر ملت مسلمان ایران واجب است که به  این پیام امام لبیک بگویند و این درخت را با خون خود سیراب کنند.

 بارالها! این خون ناقابل ما را بر فرستاده‌ات حضرت محمد (ص) و فرزندش امام خمینی بپذیر و ما را از سربازان حضرت ولی عصر (عج) قرار ده و آرزوی ما را که همان نعمت پر لطف شهادت می‌باشد، بر آورده ساز، این بنده حقیر را جزو سربازان حضرت ولی عصر (عج) قرار بده.

ای مردم از شما می‌خواهم که قدر نایب حضرت مهدی (عج) را بدانید که اطاعت از او واجب شرعی است.

 امیدوارم این انقلاب زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی (عج) باشد و در دنیا دو صف وجود دارد صف باطل که همان صف فرعون و صف شاه معدوم است و صف حق که صف تمامی پیامبران و راه خمینی کبیر است و رهبرم را تنها نگذارید همیشه از او تبعیت کنید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر