logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۲۴۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

کرونا پیرولا، سویه جدید کووید ۱۹ در استان روند کاهشی دارد

کرونا-پیرولا،-سویه-جدید-کووید-۱۹-در-استان-روند-کاهشی-دارد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  با بیان اینکه کرونا پیرولا سویه جدید کرونا و از زیرمجموعه‌های امیکرون است گفت: کرونا پیرولا، سویه جدید کرونا در استان روند کاهشی دارد.

مشهود تقیلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه پیرولا بیش از ۳۰ جهش داشته است و این میزان جهش از نظر پزشکان قابل توجه است گفت: امکان تشخیص کرونا پیرولا بر اساس علائم امکان پذیر است که علائم این بیماری عبارت است از سردرد، گلو درد، عطسه، آبریزش بینی، سوزش و خارش چشم کلا علائم عمومی سرماخوردگی است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود:کرونا پیرولا سویه جدید کرونا و از زیرمجموعه‌های امیکرون است و ویروس کرونا اومیکرون سویه جدید به نام پیرولا می‌باشد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: ایمنی بدن در برابر این نوع ویروس موثر نبوده و ویروسی نیست که باعث مرگ و میر در مبتلایان شود. تقیلو گفت: روند بهبود بیمار مبتلا به کرونا پیرولا پنج الی هفت روز است که  با استراحت و مصرف مایعات فرد مبتلا بهبود می‌یابد. 

وی ابراز کرد: طی یک ماه گذشته روند بیماری در استان رو به افزایش بود و خوشبختانه در حال حاضر بیماری کرونا پیرولا روند کاهشی در استان دارد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: این بیماری درمان خاصی به غیر از درمان عمومی ندارد و استفاده از ماسک مخصوصا در مکان‌های عمومی و شلوغ، شستن مرتب دست‌ها توصیه می‌شود. 

تقیلو ابراز کرد: تا به امروز مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا پیرولا در استان گزارش نشده است. 

وی افزود: اگر فردی علائم مشکوکی بیماری کرونا پیرولا دارد، حتما برای تشخیص به موقع و درمان این بیماری به متخصص بیماری‌های عفونی یا دکتر داخلی مراجعه کرده و پروتکل‌های بهداشتی رعایت در مکان‌های عمومی رعایت شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر