logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۲۴۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش:

ارتش ایران به تجهیزات روز مجهز است

ارتش-ایران-به-تجهیزات-روز-مجهز-است
فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز کشور در مرحله خودکفایی است، گفت: به جرات می‌توانیم بگوییم که امروز تجهیزات به روز در طراز یگان‌های منطقه را داریم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محمد علی بیرانوند صبح امروز (۳۰ شهریور ماه) در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه در برهه‌های مختلف انقلاب ارتش فداکاری‌های فراوانی را انجام داده است، اظهار داشت:در همان اوایل انقلاب از تیپ زنجان برای کنترل ضدانقلاب یگان‌های مختلف اعزام شد که شاهد شهادت برخی از این نیرو‌ها نیز در این دوران بودیم. همچنین در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس نیز ارتش به‌خوبی در تمام عملیات حضور داشته و در این عملیات نیز شهیدان بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است.

بیشتر بخوانید

این مسئول با یادآوری اینکه ارتش جمهوری اسلامی ۴۸ هزار شهید را تقدیم این نظام کرده است، افزود: دفاع مقدس دانشگاه عظیمی از فداکاری، بصیرت و خلاقیت جوانانی است که سخت‌ترین آزمون‌ها را در شرایط سخت با ایثارگری و شجاعت پشت سر گذاشتند.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در میدان نبرد با روحیه سلحشوری و ایمان در مقابل توطئه گران ایستادند، تصریح کرد: غیرتمندان با تبعیت از، ولی فقیه خود با غلبه بر دشمن عزت و سربلندی را برای کشور ارمغان آوردند.

این مسئول با بیان اینکه امروز کشور در مرحله خودکفایی است، اضافه کرد: به جرات می‌توانیم بگوییم که امروز تجهیزات به روز در طراز یگان‌های منطقه را داریم.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش وضعیت مرز‌ها به ویژه تجاوز‌های ارتش حزب بعث را در آن مقطع تشریح کرد و افزود: قبل از انقلاب ۲۳ درگیری مرزی بین دو کشور روی داده و ۲۲ عهدنامه هم منعقد و نقض شده بود که آخرین مورد آن نقض یکطرفه قرارداد ۱۹۷۵ توسط صدام بود.

این مسئول با اشاره به اینکه ارتش حزب بعث با ۱۲ لشکر و با تجهیزات کامل جنگ را در ۳۱ شهریور سال ۵۹ آغاز و تصور تصرف تهران را در یک هفته داشت، ادامه داد: پاسخ دندان شکن ارتش در روز دوم و انهدام زیرساخت‌های این کشور با ۱۴۰ هواپیمای نفوذ کرده با داخل خاک عراق با پشتیبانی ۶۰ هواپیمای دیگر، نخستین اقدام ایران بود که با رشادت و ایثار نیرو‌های مسلح، عراق درخواست آتش‌بس در روز ششم جنگ را مطرح کرد، در حالی که بخش بزرگی از خاک ایران را اشغال کرده بود.

بیرانوند با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تجلیل از پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقات فرهنگی، ویزیت رایگان برای عموم مردم به مدت سه روز در بیمارستان ارتش، گلباران مزار شهدا، رژه نیرو‌های مسلح، دیدار با امام جمعه و صبحگاه مشترک از جمله این برنامه‌ها است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر