logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۲۴۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با آغاز فصل سرما؛

صنایع استان زنجان مازوت سوز می‌شوند؟

صنایع-استان-زنجان-مازوت-سوز-می‌شوند؟
مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: برای اینکه در فصل زمستان با افت شدید فشار گاز در بخش خانگی مواجه نشویم در صورت نیاز از سوخت مازوت استفاده می‌شود.

حمید حبیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: شرکت ملی پخش فراوده‌های نفتی فراخوانی صادر کرد تا تمام کارخانجات، و کارگاه‌هایی که نیازمند تامین سوخت دوم هستند برای دریافت سوخت مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بلافاصله سوخت دوم تمام افرادی که درخواست داشتند، تامین شد.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه زنجان با بیان اینکه که واحدهای صنعتی و تولیدی مشکلی در فعالیت‌های خود نخواهند داشت و به محض قطعی گاز از سوخت دوم خودشان استفاده خواهند کرد، ادامه داد: به مقدار تعطیلی، سوخت مازوت و یا نفت و گاز مهیا شده است. 

وی با بیان اینکه سوخت مایع در ذخایر استراتژیک استان پر است، تاکید کرد: هیچ گونه مشکلی در تامین سوخت نداریم و اجازه نمی‌دهیم چرخ صنایع از چرخه عملیات و فعالیت خود جا بماند لذا با تامین سوخت دوم می‌توانند به تولید خود را ادامه دهند.

حبیبی اذعان کرد: استان زنجان متشکل از واحدهای صنعتی گروه B و C اعم صنایع فلزی و معدنی، نساجی و برق و الکترونیک است که مصرف‌کننده عمده به حساب آمده و نیاز به سوخت جایگزین دارند.

وی با اشاره به اینکه حداکثر تلاش شرکت نفت این است که از گاز طبیعی استفاده شود، گفت: تلاش می‌کنیم تا میزان مصرف مازوت به حداقل برسد.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه زنجان اذعان کرد: با اینکه ۶ ماه از سال جاری گذشته است؛ حتی یک لیتر سوخت مازوت توسط کارخانجات استان استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه کارخانجات سیمان، گچ، نیروگاه‌ها در استان زنجان در صورت افت فشار گاز استفاده کننده از سوخت مازوت هستند، گفت: برای اینکه در فصل زمستان با افت شدید فشار گاز در بخش خانگی مواجه نشویم در صورت نیاز از سوخت مازوت استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر