logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۲۴۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

پیشنهاد افزایش علی‌الحساب ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و کارگران در ۱۴۰۳

پیشنهاد-افزایش-علی‌الحساب-۲۰-درصدی-حقوق-کارمندان-و-کارگران-در-۱۴۰۳-
بر اساس ضوابط مالی بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، حقوق کارکنان دولت به صورت علی الحساب ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در حالی که در قانون بودجه 1401 افزایش حقوق 10 درصدی برای کارمندان دولت لحاظ شده بود، این رقم در میانه سال گذشته و بعد از شوک ارز ترجیحی با افزایش مجدد مواجه شد، هرچند تبعات تورمی ناشی از حذف ارز 4200 تومانی به گونه ای بود که ابعاد منفی آن به سال 1402 نیز سریز شده است.

بیشتر بخوانید

در سال جاری نیز حقوق کارمندان دولت در ابتدای سال 20 درصد افزایش یافت، همچنین بر این اساس با وجود اختلاف قابل توجه با تورم سال 1401 حقوق کارگران و کارکنان بخش خصوصی (با وعده مهار گرانیها و تورم) تنها 23 درصد افزایش یافته که این موضوع همچنان مورد اعتراض بخش خصوصی قرار دارد.

بر این اساس پیگیرهای جدی در هفته های اخیر، از تیم اقتصادی دولت و مجموعه شورای عالی کار برای ترمیم حقوق کارگران و کارکنان بخش خصوصی مطرح شده است.

سازمان برنامه و بودجه برای سال آینده افزایش علی الحساب 20 درصدی حقوق کارمندان دولت را در دستور کار قرار داده است. این موضوع از ان جهت حائز اهمیت است که تیم اقتصادی دولت سیزدهم (با وجود کنار رفتن رئیس سازمان برنامه و رئیس بانک مرکزی در سال 1401 ) بر کاهش هزینه های جاری با هدف جلوگیری از ناترازی بودجه دولت تاکید داشته است.

اما تبعات تورمی موضوعاتی از جمله حذف ارز ترجیحی به گونه ای بوده که گویا برای سال آینده نیز دولت مجبور به افزایش حداقل 20 درصدی حقوق کارمندان خود شده است.

در  بند 2 ضوابط مالی تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1403، افزایش ضریب ریالی حقوقا علی الحساب به طور متوسط بیست درصد (20٪) نسبت به آخرین حکم کارگزینی سال 1402 لحاظ شده است و رقم قطعی ضریب به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار علی الحساب به طور متوسط بیست درصد (20٪) نسبت به آخرین حکم کارگزینی تعیین میگردد.

تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر