logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۲۴۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

واقعه دفاع مقدس یک برهه برجسته و مهم از تاریخ کشور است

واقعه-دفاع-مقدس-یک-برهه-برجسته-و-مهم-از-تاریخ-کشور-است
امام جمعه ماهنشان گفت: از همه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، علما، فرهنگیان، سپاه، بسیج، پیشکسوتان و یادگاران جبهه و جنگ میخواهیم تا نوجوانان و نسل جدید را با واقعیت‌های دفاع مقدس آشنا کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس؛ واقعه دفاع مقدس را یک برهه برجسته و مهم از تاریخ کشور دانستند. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: این مقطع و این واقعه مهم را باید درست بشناسیم آن را به اذهان نسل‌های بعدی معرفی کنیم.

امام جمعه ماهنشان گفت: رهبر معظم انقلاب چند وظیفه مهم برای آحاد جامعه معین نمودند؛ که از جمله تبیین و روشنگری و شناختن و شناساندن دفاع مقدس، شناختن دشمنان زمان دفاع مقدس و کنونی، شناخت دقیق جایگاه نیروهای مسلح و بیان وظیفه جامعه در مقابل آنها، شناخت دقیق جایگاه امنیت در جامعه می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رئیس جمهور با دست پر در هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کردند و با سران کشورهای مختلف دیدار نمودند، تصریح کرد: سخنرانی ایشان که با در دست گرفتن قرآن بود، از حریم قرآن با بیان عالمانه دفاع نمودند. آموزه‌های قرآنی را در تریبون جهانی مطرح کردند. در واقع حرف دل ملت مسلمان ایران و میلیاردها مسلمان جهان را بیان داشتند. اسلام ستیزی و سوزاندن کتاب الهی را محکوم نموده و از حال مجروحان شیمیایی دفاع مقدس گفتند و از حال و بیماران پروانه‌ای مطالبی بیان کردند، بیان عظمت راهپیمایی ۲۲ میلیونی اربعین حسینی بیان رشادت‌های سردار سلیمانی و بیان عظمت تشییع جنازه ۲۵ میلیونی سردار و از فلسطین مظلوم دفاع جانانه نمودند.

 امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه مطالب ارائه شده توسط رئیس جمهور نشان از شجاعت، درایت، بصیرت و دانش رئیس‌جمهور دارد گفت: ما همگی از رئیس جمهورمان تشکر می‌کنیم. 

وی با بیان اینکه حجت الاسلام مرحوم اعتبار مدیر حوزه علمیه امام صادق علیه السلام قیدار هدف گلوله قرار گرفت و در محراب عبادت به لقاء الله پیوست، گفت: بنده این ضایعه را خدمت مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه علما تسلیت عرض می‌کنم و درخواست بررسی ابعاد مختلف قضیه و بیان آن به مردم عزیز را دارم و برخورد قاطع، سریع، بازدارنده، با عامل و عوامل این جنایت را دارم.

امام جمعه ماهنشان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روز جمعه سی و یکم شهریور که آغاز جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس است، گفت: از همه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، علما، فرهنگیان، سپاه، بسیج، پیشکسوتان و یادگاران جبهه و جنگ میخواهیم تا نوجوانان و نسل جدید را با واقعیت‌های دفاع مقدس آشنا کنند.

وی با اشاره به اول مهر روز بازگشایی مدارس و گفت: شهرستان ماهنشان از جهت ایجاد و تعمیر فضای آموزشی نیاز مبرم دارد و نیازمند توجه ویژه می‌باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به پنجم مهر روز گردشگری، بیان کرد: شهرستان ماهنشان پتانسیل‌های فراوان گردشی را دارد که لازم است مسئولین از برخورد شعاری دست برداشته و عملاً به این شهرستان توجه نمایند.

وی افزود: ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری به اداره مستقل و جذب نیروی انسانی کافی و بومی، احصاء مناطق گردشی، ایجاد زیرساخت‌ها و مراکز رفاهی برای گردشگران و معرفی جاذبه‌های گردشی شهرستان از جمله درخواست‌های و آرزوهای اهالی شهرستان ماهنشان می‌باشد.

 امام جمعه ماهنشان با اشاره به روز چهارم مهر، روز سرباز با گرامیداشت این روز گفت: سربازان سرمایه‌های جامعه هستند و بهترین فرصت برای آشنا کردن این عزیزان با مبانی نظام و آموزه‌های دینی می‌باشد. باید مسئولین امر توجه داشته باشند سرباز با دست خالی آمده و با دست خالی نرود و این روز بهترین فرصت برای بیان جایگاه سرباز در جامعه، بیان اهمیت وجود آنها به جهت تامین امنیت و اقتدار باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به روز شهادت امام حسن عسکری و تسلیت این روز و آغاز امامت حضرت صاحب الزمان و تبریک این روز، گفت: امیدوارم این روزها بهانه‌ای جهت معرفت افزایی نسبت به ائمه و بیان جایگاه امامت و ولایت در جامعه باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر