logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۲۴۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان سلطانیه:

رئیس جمهور با سخنرانی خود در سازمان ملل، آمریکا را به چالش کشید

رئیس-جمهور-با-سخنرانی-خود-در-سازمان-ملل،-آمریکا-را-به-چالش-کشید-
امام جمعه شهرستان سلطانیه گفت: رئیس جمهور با بالا بردن قرآن در سخنرانی خود در سازمان ملل از کتاب آسمانی و تعالیم الهی دفاع کرد و با بیان اینکه آمریکا بزرگترین زندان زنان را دارد چگونه مدعی حقوق زن است؟ آمریکا را به چالش کشید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت الاسلام عمران حسینی نسب؛ امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل و با بیان اینکه رئیس جمهور امسال در حالی به سازمان ملل رفت که دشمن به شکست پروژه منزوی ساختن ایران اعتراف کرده بود، ایران در شانگ‌های و بریکس عضو شده و دیپلماسی التماسی پایان یافته و پروژه ایجاد اغتشاش در سالگرد اغتشاشات شکست مفتضحانه خورده، گفت: رئیس جمهور با بالا بردن قرآن از کتاب آسمانی و تعالیم الهی دفاع کرد و با بیان مطالبی از جمله پروژه آمریکایی کردن جهان شکست خورده و آمریکا بزرگترین زندان زنان را دارد چگونه مدعی حقوق زن است، آمریکا را به چالش کشید. 

بیشتر بخوانید

امام جمعه سلطانیه با اشاره به بازگرداندن ۳۵۰۶ لوح به کشور پس از ۸۵ سال و با بیان اینکه این الواح در زمان رضاشاه پهلوی به مدت سه سال به آمریکا امانت داده شده بوده ولی بخاطر پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا آنها را بازنگرداند اما دولت سیزدهم با دیپلماسی عزتمندانه آنها را پس گرفت، افزود: آزادسازی این الواح پس از آزادسازی منابع بلوکه شده برگ زرین در دیپلماسی عزتمندانه آیت الله رئیسی است. 

وی با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس به بیان نکاتی در این باره پرداخت و با بیان اینکه نکته اول و مهم در مورد دفاع مقدس این است که ما آغازگر جنگ نبودیم و جنگ نکردیم بلکه در برابر متجاوز دفاع کردیم، گفت: جنگ تهاجمی با جنگ دفاعی فرق دارد و جنگ تهاجمی نشانه خوی تجاوز طلبی است اما جنگ دفاعی نشانه وفاداری و بروز غیرت به آرمان‌هاست و لذا به دوران جنگ تحمیلی، دفاع مقدس می‌گویم. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با طرح این سوال که اگر دفاع بود از چه چیزی دفاع کردیم؟ و با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس از انقلاب اسلامی دفاع کردیم چرا که در دفاع مقدس هدف دشمن انقلاب اسلامی بود و می‌خواستند انقلاب اسلامی نوپا را سرنگون کنند، اضافه کرد: تلاش دشمنان از اول انقلاب سرنگونی انقلاب بود الان هم هدفشان همین است و توطئه‌ها و تحریم‌ها و اغتشاشات با این هدف است ولی نتوانستند و نخواهند نتوانست. 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما را مستحکم‌تر و مقاوم‌تر کرد و فرهنگ مقاومت را بین مردم نهادینه کرد، با اشاره به تلاش عده‌ای برای تحریف دفاع مقدس افزود: تحریف دفاع مقدس و مواضع عده‌ای معدود نادم و پشیمان از جنگ یا شبهه افکنی عده‌ای خانه‌نشین و عافیت طلب در دوران دفاع مقدس هیچ خللی در ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس ایجاد نخواهد کرد و همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس فرمودند باید دفاع مقدس را بشناسیم و معرفی کنیم. 

امام جمعه سلطانیه با تسلیت هشتم ربیع الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام و با بیان اینکه دوران امامت ۶ ساله امام حسن عسکری (ع) یک ویژگی منحصر به فرد داشت و آن انتقال عصر حضور به عصر غیبت و آماده کردن شیعیان برای دوران غیبت امام زمان عج بود، گفت: امام حسن عسکری می فرماید؛ در دوران غیبت هیچ كسى از هلاكت رهایى نمى‌یابد مگر كسى‌كه خداوند او را در اعتقاد به امامت امام زمان عج ثابت و استوار بدارد و براى تعجیل فرج آن حضرت دعا نماید. 

وی با گرامیداشت نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود امام زمان عج و با بیان اینکه ۱۱۸۵ سال از امامت آن حضرت سپری شده، مهدویت باوری را قدرت نرم منتظران دانست و به وظیفه منتظران اشاره کرد و افزود: مهمترین وظیفه منتظران انتظارِ خود امام است و با پایان انتظار و ظهور آن حضرت جامعه گلستان خواهد شد. 

امام جمعه سلطانیه با تسلیت عروج حجت الاسلام حجت اعتبار مدیر حوزه علمیه قیدار که در حال اقامه نماز جماعت در یکی از مساجد شهر سجاس با شلیک گلوله جان خود را از دست داد، گفت: دستگاه های قضایی و امنیتی با بررسی دقیق مساله قطعا حافظ خون ایشان خواهند بود.  

حجت‌الاسلام حسینی نسب با تبریک اول مهر و بازگشایی مدارس به معلمان و مدیران و دانش آموزان و با اشاره به جشن عاطفه ها گفت: مردم نیکوکار با شرکت در جشن عاطفه‌ها و کمک به دانش آموزان نیازمند فرزندان معنوی خود را کمک نمایند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر