logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۲۴۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وصیت‌نامه؛

شهدا سندهای غیرت و عزتمندی یک ملت را امضاء کردند

شهدا-سندهای-غیرت-و-عزتمندی-یک-ملت-را-امضاء-کردند
دریایی بودند، رفتید تابه اقیانوس بپیوندید، شهدای غواص را تاب ماندن نبود در مرداب تنگ نامرادی‌ها نبود آن‌ها رفتید با قامتی استوار  تا پیام‌آور آزادی و آزادگی باشند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» شهید "یوسف قربانی" در خانواده‌ای مستضعف در زنجان متولد شد و یوسف در شش ماهگی پدر خود را از دست داد. در سن شش سالگی مادر یوسف در اثر حادثه‌ای از دنیا رفت و یوسف و برادرش را با همه دردها و رنج‌هایشان تنها گذاشت تا آنها آبدیده‌تر شوند و طعم تلخ فقر و مصیبت را به طور کامل احساس نمایند و خود را برای یک زندگی پر فراز و نشیب آماده سازند. یوسف به همراه برادرش در کنار مادربزرگ در خانه‌ای محقر سال‌های اول دبستان را پشت سر می‌گذاشتند که تنها پناهگاه آنها نیز از دنیا رفت. 

بیشتر بخوانید

بعد از سه سال زمانی که یوسف سال چهارم ابتدایی را می‌خواند، همراه برادرش به تهران می‌روند و نزد فردی حدود چهار یا پنج سال زندگی و کار می‌کنند و دوباره به زنجان برگشته و در خانه‌ای کوچک ساکن می‌شوند. 

یوسف به همراه برادرش سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند اما تجربه گرفته و آماده می‌شوند تا اندوخته خویش را در معرض ظهور قرار دهند.

برادر یوسف هنرمند بود و بر روی سنگ و آجر، نقاشی و کنده‌کاری می‌کرد و همه او را به این لقب می‌شناختند و هیچ کس نمی‌دانست که در این هنر او چه چیزی نهفته بود.

 با پیروزی انقلاب اسلامی و سپری شدن دوران ستم‌شاهی، یوسف نیز همراه دیگر فرزندان مستضعف امام پا به عرصه انقلاب می‌گذارد و با تشکیل اولیه بسیج، جذب خیل عاشقان انقلاب می‌شود که در همین سال‌ها یوسف برادرش را نیز در سانحه رانندگی از دست می‌هد. 

در لشکرهای 17 علی بن‌ابی طالب و 31 عاشورا خاضعانه و غریبانه بدون آنکه مسئولیتی داشته باشد خدمت می‌کرد. از جمله نیروهای شجاع و کارآمد اطلاعات و عملیات گردان همیشه خط‌شکن حضرت ولیعصر عج‌الله استان زنجان بود.

همرزم یوسف می‌گوید هر روز می‌دیدم یوسف گوشه‌ای نشسته و نامه می‌نویسد با خودم می‌گفتم یوسف که کسی را ندارد برای چه کسی نامه می‌نویسد؟ آن هم هر روز. یک روز گفتم یوسف نامه‌ات را پست نمی‌کنی؟ دست مرا گرفت و قدم زنان کنار ساحل اروند برد نامه را از جیبش در آورد، پاره کرد و داخل آب ریخت چشمانش پر از اشک شد و آرام گفت: من برای آب نامه می‌نویسم کسی را ندارم که !!!!

 وصیت نامه شهید یوسف قربانی؛ 

امروز کشورمان امام زمانی شده و مردم فداکار تمام جبهه‌ها را پرکرده‌اند و امام آن اسطوره‌ی مقاومت، تقوا و پرهیزکاری دستور بسیج داده‌و فرمودند که جبهه‌ها باید پر شود.

 برادران بشتابید به جبهه‌هاکه این شیوه، شیوه‌ی مردانی چون علی صفرزاده‌ها وغلامی‌ها می‌باشد. برادران عزیز و مردم محترم ایران، امروز تمام کفر در مقابل اسلام قرارگرفته و این مسئله دفاع از وطن سرنوشت‌ساز است. اگرخدای نکرده غفلتی بکنیم دشمن برای ما هیچ چیز نمی‌گذارند و برادران سعی کنید مساجد را پر کنید.

 برادران انجمن اسلامی شهید وهاج، سعی کنید اخلاق، رفتار وحرف زدنتان برای خدا و در راه خدا باشد نکند خدای نکرده از هوای نفس پیروی کنید و با مردم برخورد خوب نداشته باشید.

 آیاغیراز این است که روزی از این دنیا به دنیای دیگر سفر خواهیدکرد؟ پس چه بهتر راهی انتخاب کنیم که صدها هزار شهید این راه را انتخاب کردند.

 خواهرانم راه زینب را پیشه خود گیرید که پیروی از خط زینب (س) از بهترین شیوه ‌ها می‌باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر