logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۲۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با افت سطح آبهای زیر زمینی؛

174 روستای زنجان با بحران آب مواجه هستند/ مصرف 2.5 برابری آب در روستاهای زنجان

174-روستای-زنجان-با-بحران-آب-مواجه-هستند-مصرف-2.5-برابری-آب-در-روستاهای-زنجان

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، افت سطح آبهای زیر زمینی،174 روستای زنجان را با بحران آب مواجه کرده است.

به گزارش موج رسا; از ۹۰۰ روستای استان زنجان به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان،۱۷۴ روستا در استان با بحران آب مواجه هستند.

بحران کم آبی که این روزها در کشور بیداد می کند روستاهای استان زنجان را نیز تحت تاثیر قرار داده است و روستاها با بحران آب به ویژه کمبود آب شرب مواجه هستند.

در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار مشترک روستایی زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی استان زنجان هستند که از این تعداد ۱۷۴ روستا در استان زنجان با بحران آب مواجه شده اند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در خصوص بحران کم آبی در زنجان، گفت: افت سطح آب های زیرزمینی موجب کمبود آب در برخی از مناطق استان زنجان شده است.

کابلی با بیان اینکه ۳۷۰ قنات و چشمه در استان زنجان وجود دارد،خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد قنات های استان زنجان خشک شده است. 

وی با اشاره به آبرسانی به ۵۲ روستا در استان زنجان،گفت: آبرسانی به صورت سیار و با تانکر انجام می شود.

این مسئول ادامه داد: آبرسانی تا اواخر آبان ماه در این روستا ها ادامه دارد. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه رفع مشکلات آب‌ شرب روستاهای استان با مشارکت خود روستاییان با سرعت بیشتری انجام  می گیرد و  برای رفع مشکلات مربوط به آب شرب روستاییان باید همه مسئولان همت کنند و به روستاییان کمک کرده و مشکلات آب شرب آنها را هر چه زودتر حل کنند. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان به مشارکت مردم در خصوص آبرسانی به روستاها اشاره کرد و یاد آورشد: باید مردم به کارهای مشارکتی تشویق شوند تا مشکل آب روستایی در روستاهایی که مشکل دارند حل شود.

کابلی با بیان اینکه مسئله آب به بحران جدی در کشور و استان زنجان تبدیل شده است، گفت: ضروری است همه آحاد مردم مصرف بهینه آب را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه روش‌ های مصرف آب در روستاها دارای الگوی درستی نیست،افزود: آب در روستاهای استان زنجان 2.5 برابر بیشتر از متوسط کشوری مصرف می ‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه روستاییان از آب شرب برای دام‌ و آبیاری باغچه‌ استفاده می ‌کنند،ادامه داد: ضروری است فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف انجام شود.

کابلی ادامه داد: وجود چاه‌ های غیرمجاز و بهره ‌برداری بیش از حد یکی از مشکلات موجود است که ضروری است جهاد کشاورزی و آب منطقه ‌ای برای انسداد چاه ‎‌های غیرمجاز و مدیریت مصرف اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح نذر آب در ایام محرم،گفت:تلاش می شود تا با مشارکت مردم الگوی مصرف اصلاح شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر