logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۲۳۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فرمانده سپاه ناحیه ابهر خبر داد:

حمایت بسیج سازندگی از توسعه طرح استفاده از پنل‌های خورشیدی در ابهر

حمایت-بسیج-سازندگی-از-توسعه-طرح-استفاده-از-پنل‌های-خورشیدی-در-ابهر
فرمانده سپاه ناحیه ابهر با اشاره به حمایت بسیج سازندگی از توسعه طرح استفاده از پنل‌های خورشیدی در ابهر گفت: ۴ طرح پنل خورشیدی در هفته دفاع‌مقدس به بهره‌برداری می‌رسد و ۶ مورد در دست اقدام است.

محسن احمدی‌تبار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: یکی از دلایل اصلی برای توسعه تجدیدپذیرها بحث پدافند غیرعامل است. اگر یک نیروگاه بزرگ از مدار خارج شود تهدیدی برای شبکه به حساب می‌آید این در حالی است که نیروگاه‌های خورشیدی به صورت کوچک مقیاس در کل کشور پخش می‌شوند و این موضوع به ایمنی شبکه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح جهاد روشنایی وام‌های کم‌بهره ۱۲۰میلیون تومانی داده می‌شود، گفت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه جهاد روشنایی منوط به ثبت‌نام در سامانه تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی به آدرس WWW.EBSVAM.IR است.

احمدی‌تبار افزود: افرادی که تمایل به نصب تجهیزات پنل خورشیدی دارند، نسبت به ثبت‌نام در سامانه فوق‌ اقدام و عنوان طرح را جهاد روشنایی انتخاب کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر با اشاره به شرایط نصب و راه‌اندازی سامانه پنل خورشیدی ۵ کیلوواتی گفت:حداقل فضای لازم برای نصب تجهیزات، ۶۰ مترمربع بر روی پشت‌بام یا زمین مسطح بوده و نباید سایه‌اندازی داشته باشد.

وی با بیان اینکه این جهاد روشنایی بسیار طرح خوبی است، گفت: فرد با استفاده از وام بسیج سازندگی می‌تواند برقی که تولید می‌کند به دولت بفروشد و وام خود را طی ۷ سال پرداخت کند.

این مسئول افزود: ۴ طرح پنل خورشیدی در هفته دفاع‌مقدس به بهره‌برداری می‌رسد و ۶ مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر