logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۲۳۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بانوی روستایی که با پخت کیک خانگی قناد شد؛

کارآفرینی با رایحه شیرینی

کارآفرینی-با-رایحه-شیرینی
بانوی ۲۸ ساله ساکن یکی از روستاهای شهرستان ایجرود به شغل شیرین قنادی روی آورده و روزانه تا یک میلیون تومان درآمد دارد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در میان مشاغل مختلف، آشپزی و قنادی از جمله شغل‌های جذاب و پر استقبال مردم است و خوراکی‌های خوش رنگ و لعاب و کیک‌های زیبا پای ثابت مهمانی‌ها و مراسم‌های مختلف ایرانیان است.

بیشتر بخوانید

 مساله‌ای که دست تولیدکننده را برای خلاقیت بازمی‌گذارد؛ بنابراین شیرینی نیز از محصولات مصرفی محبوب بین خانواده‌ها و کودکان است که با رونق کارآفرینی در این زمینه بانوان زیادی اقدام به تولید محصولات شیرین می‌کنند.

با این حال در استان زنجان نیز برخی بانوان به این شغل شیرین روی آورده‌اند به طوری که یک کارآفرین جوان که خود را زهرا رحیمی ۲۸ ساله ساکن روستای شیوه ایجرود معرفی می‌کند به خبرنگار موج‌رسا گفت: کارم را از کیک تولد خانگی شروع کردم و در خانه کار می‌کردم که بعداً تصمیم گرفتم کارم را توسعه دهم، وام بگیرم و مغازه اجاره کنم.

این کارآفرین جوان بیان کرد: تسهیلاتی که گرفتم یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی از بنیاد برکت بود که کمک کرد تا مغازه‌ای را راه‌اندازی کنم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در این مغازه کار می‌کنم، ادامه داد: اینجا هم کیک می‌پزم و هم شیرینی درست می‌کنم.

رحیمی با بیان اینکه علاقه زیادی به این کار داشتم که سبب شد این رشته را انتخاب کنم موفق شوم، خاطر نشان کرد: خانواده‌ و مخصوصاً پدرم که همیشه پشتیبان من در این کار بوده است تشویقم کردند تا بتوانم کارم را از خانه به بیرون از منزل ببرم.

وی در پاسخ به این سوال که توصیه شما به جوانان و کسانی که می‌خواهند کسب و کار جدید راه اندازی کنند چیست، گفت: به خدا توکل کنند و امید داشته باشند بعد از آن کاری را شروع کنند که به آن علاقه دارند.

این کارآفرین جوان افزود: انسان می‌تواند به خواسته‌های خود برسد به شرط آنکه تلاش و کوشش لازم را انجام دهد تا موفق شود.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین در حدود یک میلیون تومان درآمد دارد که این مهم بسته به میزان سفارشات متفاوت است، یادآور شد: با عنایت خداوند متعال و آموزش هنرجویان جدید درصدد گسترش کسب و کار خود هستم که با تلاش و کوشش این هدف تحقق می یابد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر