logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۲۳۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
دهگردشی مسئولان از ۳ روستای ابهر؛

مطالباتی که مردم ۳ روستای ابهر از مسئولان داشتند

مطالباتی-که-مردم-۳-روستای-ابهر-از-مسئولان-داشتند
مردم ۳ روستای جداقیه، پیرسقا و سروجهان در دهگردشی‌هایی که توسط مسئولان شهرستان ابهر انجام شد مطالبات خود را درخواست کردند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در دهگردشی‌هایی که در ۳ روستای جداقیه، پیرسقا و سروجهان توسط فرماندار، بخشدار و مسئولان ادارات انجام شد مردم مطالباتی داشتند که مهمترین مطالبات این موارد بود:

بیشتر بخوانید

مصوبات دهگردشی روستای جداقیه

در خصوص عدم وجود فضای ورزشی و تجهیزات مورد نیاز ورزشی در این روستا، مقرر شد در صورت واگذاری یک مکان مناسب توسط دهیاری و اعضای محترم شورای اسلامی به اداره ورزش و جوانان، تجهیزات و ادوات ورزشی مناسب و مورد نیاز طی دو هفته آتی به این روستا اختصاص پیدا کند.

در خصوص عدم وجود فضای تفریح مناسب و بازی کودک برای این روستا مقرر شد فضای لازم در مساحت ۳ هزار متر مربع که در بازنگری طرح هادی این روستا توسط بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است پارک بازی کودک احداث شود و در این روستا از محل اعتبارات ماده ۵۸ استانداری اعتبار لازم طی سال جاری تامین و به دهیاری اختصاص پیدا کند

در خصوص مشکل عدم وجود اینترنت در روستای جداقیه مقرر شد که مخابرات نسبت به بررسی کلیه نقاط این روستا اقدام و طی دوهفته آتی نسبت به رفع مشکل اینترنت اقدام لازم انجام شود.

در خصوص خرابی راه روستایی از سمت اتوبان مقرر شد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نسبت به لکه‌گیری مسیر طی دو هفته آتی اقدام کند.

در خصوص عدم وجود شانه خاکی راه مقرر شد در صورت امکان سال‌جاری و در صورت عدم امکان در سال ۱۴۰۳ اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نسبت به ایجاد شانه راه اقدام کند.

در خصوص مشکل ارائه تسهیلات کم‌بهره بانکی در راستای مقاوم‌سازی و احداث بنا مقرر شد بنیاد مسکن تسهیل‌گری لازم را برای اهالی این روستا انجام دهند.

در خصوص عدم وجود معلم برای مدرسه روستای جداقیه مقرر شد اسامی ۵۰ نفر از دانش آموزان این روستا به همراه کد ملی توسط دهیاری در جهت اخذ مجوز تأمین دبیر از آموزش و پرورش استان به اداره آموزش و پرورش شهرستان ارسال شود.

در خصوص عدم وجود سرعت‌کاه آسفالتی در مسیر روستایی جداقیه به سمت والایش، مقرر شد پس از جانمایی توسط عوامل پلیس راه روستایی استان، هماهنگی لازم در جهت نصب توسط دهیاری اقدام لازم صورت پذیرد.

 مصوبات دهگردشی روستای پیرسقا

 در خصوص توسعه شبکه روشنایی و همچنین برق رسانی به محل‌های مورد نیاز روستای پیر سقا، مقرر شد اداره برق نسبت به اتخاذ تدابیر لازم طی یک‌ماه آتی اقدام لازم را انجام دهد.

موضوع حفر چاه تأمین آب شرب روستای پیرسقا، مقرر شد موضوع به پیشنهاد امور آب و فاضلاب شهرستان در کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری مطرح و طی سال ۱۴۰۳ اقدام لازم در جهت اخذ مجوز و تأمین اعتبار اقدام لازم صورت پذیرد.

در مورد حق‌آبه کشاورزی پیرسقا از سمت روستای عمیدآباد، مقرر شد جلسه‌ای به ریاست بخشدار محترم مرکزی شهرستان ابهر و حضور اعضای محترم شورای اسلامی دو روستا در بخشداری برگزار و مشکل طرح بررسی و رفع شود.

در راستای بازسازی مدرسه قدیمی روستای پیرسقا مقرر شد هماهنگی لازم در جهت اخذ مجوز تخریب مدرسه قدیمی و پیگیری در جهت تأمین اعتبار جهت ساخت مدرسه جدید از طرف آموزش و پرورش شهرستان تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

درخواست اهالی روستا حضور پزشک در کل ایام هفته در محل خانه بهداشت روستا بود، که در این راستا مقرر شد جلسه‌ای با موضوع فوق و با حضور اعضای محترم شورای اسلامی، دهیاری و نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان در محل دهیاری روستا طی هفته جاری برگزار و تدابیر لازم اتخاذ شود.

در خصوص شبکه‌گذاری توزیع آب شرب روستای پیرسقا، مقرر شد اداره امور آب و فاضلاب شهرستان نسبت به توسعه و لوله‌گذاری شبکه در محل‌های مورد نیاز اقدام لازم را انجام دهد.

در راستای احداث رمپ ورود و خروج ضلع غربی ورودی روستای پیرسقا مقرر شد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان با استفاده از ظرفیت در اختیار و ماشین‌آلات‌ مورد نیاز و استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات دهیاری‌ها و کمک شهرداری صائین‌قلعه، حتی‌المقدور سال‌جاری و سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ نسبت به ساماندهی این نقطه حادثه خیز اقدام لازم را انجام دهد.

در خصوص لایروبی مسیر رودخانه از سمت روستای آلگزیر و عمید آباد، مقرر شد با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای پیرسقا و ماشین‌آلات در اختیار اقدامات لازم را انجام دهد.

مصوبات دهگردشی روستای سروجهان 

درخواست اهالی روستا تکمیل دیوار کشی حیاط مدرسه بود که در این خصوص مقرر شد از ابتدای سال ۱۴۰۳ توسط آموزش و پرورش شروع به کار کند. 

باتوجه به اینکه مدرسه از امکانات خوبی برخوردار نبود مقرر شد بخشدار به همراه رئیس اداره آموزش و پرورش از مدرسه بازدید میدانی و برای تجهیز کردن اقدام کند

مقرر شد بنیاد مسکن جهت زیرسازی پیگیری و تا چند روز آینده نتیجه را به بخشداری اعلام و اقدام کند.

مقرر شد ورودی روستا توسط اداره راهداری شهرستان آسفالت شود.

مقرر شد اداره منابع طبیعی شهرستان برای ایجاد بندرسوبگیر اقدام کند.

امیدواریم که این دهگردشی‌های مسئولان و پیگیری مطالبات نتیجه‌بخش بوده و مردم شاهد به ثمر نشستن مطالبات خود باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر