logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۲۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

افتخار به افزایش صادرات نفت خام جای تاسف دارد/ اهداف اقتصاد مقاومتی مغایر با خام فروشی است

افتخار-به-افزایش-صادرات-نفت-خام-جای-تاسف-دارد-اهداف-اقتصاد-مقاومتی-مغایر-با-خام-فروشی-است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت:  افزایش صادرات نفت خام خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است اما عده‌ای به آن افتخار می‌کنند.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه نباید از بعد از 100 سال به افزایش صادرات نفت افتخار کنیم، اظهار کرد: متاسفانه هر روز با افتخار تمام گفته می‌شود که تعداد بشکه‌های فروش نفت افزایش یافته است.

وی افزود: برداشت ما این است که با افزایش فروش نفت به سمت غارت بیشتر کشور قدم برداشته‌ایم ما بعد از 100 سال باید به بحث فرآوری محصولات نفتی توجه کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در بحث پتروشیمی فعال‌تر از این باشیم، ابراز کرد: ما از طریق نفت می‌توانیم صدها محصول تولید و صادر کنیم.

وی بیان کرد: آن چیزی که امروز خلا آن احساس می‌شود فرآوری محصولات نفتی است ما در این مدت طولانی نتوانستیم به آن هدافی که اقتصاد مقاومتی به آن تاکید دارد، برسیم.

وقف‌چی با بیان اینکه نباید از اقتصاد مقاومتی برداشت‌های اشتباه انجام شود، تصریح کرد: افزایش صادرات نفت خام خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی عنوان کرد: عربستان نیز اکنون به سمت کاهش صادرات نفت خام حرکت می‌کند و این قابل قبول نیست که ما به افزایش صادرات نفت خام افتخار کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در فرصت 15 روزه عملکرد وزیر پیشنهادی نفت بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: بعد از بررسی نقاط ضعف وزارت نفت باید دید آیا گزینه بهتر از ایشان برای این وزارتخانه‌ وجود دارد.

وی اظهار داشت: ما براساس شاخصه‌هایی که داریم وزاری پیشنهادی را بررسی و در پایان تصمیم خود را در قالب یک رای اعلام می‌کنیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر