logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۲۳۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس اسناد زنده انقلاب هستند

پیشکسوتان-8-سال-دفاع-مقدس-اسناد-زنده-انقلاب-هستند
امام جمعه قیدار گفت: امروز تنها فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند جامعه را نجات دهد و ما را در جنگ اقتصادی و جنگ نرم پیروز کند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قیدار ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم شریف استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در هفته گذشته با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند، این دیدار با مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان از اهمیت راهبردی برخوردار بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری از همراهی دیرینه و مستمر مردم مومن و علمای شیعه و اهل تسنن دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی قدردانی کردند و تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی را دو هدف اساسی و جدی دشمن بیان کردند و فرمودند ما هم در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم و اطمینان داریم دشمنان ایران عزیز، به شرط مراقبت، بیداری و هوشیاری ملت و مسئولان هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.

امام جمعه قیدار گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار به تبیین نقشه آمریکا پرداختند و فرمودند معلومات اطلاعاتی ما نشان میدهد دولت آمریکا مجموعه‌های برای بحرانسازی در کشورها از جمله ایران ایجاد کرده که مأموریت آن یافتن و تحریک نقاطی است که به نظر آنها میتواند باعث بحران شود. از نظر آنها، تفاوت‌ها و اختلاف‌های قومی و مذهبی و مسأله جنسیت و زن جزو نقاط بحرانساز در ایران است که میخواهند با تحریک آنها به کشور عزیز ما ضربه وارد کنند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به هفته دفاع مقدس یادآور شد: هفته دفاع مقدس هفته شرف و اقتدار است تکریم و گرامی داشت آن تکریم و گرامیداشت همه ارزش هاست یک گنجینه تمام نشدنی است.

وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس نمونه عملي از الگوي مديريت جهادي و مقاومت اقتصادي در سايه تحريم‏هاست. مقام معظم رهبری فرمودند نگذارید این حادثه معجز نشان دفاع مقدس فراموش شود چراکه خاطرات دفاع مقدس یک ثروت ملی است.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: 8 سال دفاع مقدس یک گنجینه ارزشمند است که در ذهن و روح پیشکسوتان جای دارد و پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس اسناد زنده انقلاب هستند. امروز هم تنها فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند جامعه را نجات دهد و ما را در جنگ اقتصادی و جنگ نرم پیروز کند پس بنابراین باید همه تلاش کنند فرهنگ دفاع مقدس در بین مسئولین و جامعه حاکم باشد و این فرهنگ ارزشمند به نسل جوان منتقل شود.

امام جمعه قیدار با اشاره به باز گشائی مدارس و مراکز دانشگاهی حوزوی گفت: مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت در هر کشوری حرف اول را می‌زند و نقش فرهنگ سازان در جامعه نقش اول است در میان فرهنگ سازان مدرسه و معلم اصل و پایه است که بیشترین مخاطب یعنی دانش آموزان را مستقیم و خانواده های آنان را غیر مستقیم دارد.

وی بیان کرد: بزرگترین سرمایه يك ملت، که سرمايه انسانى اوست در اختیار آموزش و پرورش است. تربیت و پرورش چنین نیروی انسانی می‌تواند پيشرفت و تعالى كشور را تضمين كند و كشور عزیز ایران سريع‏تر به قله‏هاى رفيع كمال دست يابد.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: باید محیط آموزشی ما محیط علم و تقوا و فضائل الهی باشد، معلمین مربیان متولیان محترم آموزش و پرورش باید توجه داشته باشند که این دانش آموزان امانت های الهی هستند یک مزرعه پاک و خالی است هر چه در آن کشت شود می روید پس تلاش کنیم فضائل انسانی را در آن رشد دهیم باید توجه داشته باشیم که تزکیه قبل از آموزش است اگر نفس ها تزکیه نشود علم تنها خطرناک است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر