logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۲۳۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام‌ جمعه موقت زنجان:

دشمن باید از هشت سال دفاع مقدس عبرت بگیرد

دشمن-باید-از-هشت-سال-دفاع-مقدس-عبرت-بگیرد
امام‌ جمعه موقت زنجان با بیان اینکه جنگ هشت سال دفاع مقدس به رهبری بنیان گذار انقلاب به پیروزی رسید گفت: دشمن باید از هشت سال دفاع مقدس عبرت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سید یعقوب موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه باید توجه داشت که حضور گسترده معاندان اسلام و انقلاب در فضای مجازی و جوسازی آن‌ها علیه مقوله حجاب باعث شده تا ذهن کودکان و نوجوانان حاضر در این فضاها به استدلال‌های غلط نسبت به ارزش‌های اسلامی در حوزه حجاب شکل بگیرد گفت: هدف اصلی دشمنان اسلام ترویج بدحجابی در جامعه نیست بلکه آن‌ها برای فتح تمام ارزش‌های اسلامی و از میان برداشتن تمامی معانی و مفاهیم عمیق اسلامی پا در این عرضه گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید
وی افزود: دشمن به دنبال تهدید امنیت ملی ماست، اما ما هم در مقابل دشمن جدی هستیم و اطمینان داریم دشمنان ایران عزیز به شرط مراقبت و بیداری ملت هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
امام‌ جمعه موقت زنجان عنوان کرد: از طرفی به استناد خود غربی‌ها آمریکا در حال تنزل است و امروز در هیچ کشوری قدرت مانور ندارد به همین خاطر به جنگ ترکیبی روی آورده است، اما شاهد بودیم که در چند کشور این جنگ با شکست مواجه شد.
حجت الاسلام موسوی ابراز کرد: دشمن باید از هشت سال دفاع مقدس عبرت بگیرد، شرایطی که کسی در کنار ایران نبود، اما کشور با رهبری عالمانه امام خمینی(ره) پیروز شد.
 وی اضافه کرد:متاسفانه گاها برخی با الگوبرداری از زنان بی‌حجاب ارزش‌های دینی را نادیده می‌گیرند.
امام‌ جمعه موقت زنجان عنوان کرد: وجود زن گوهر بزرگی است که نباید با بی‌حجابی آن را نادیده گرفت.
 حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: نعمت حیات و نعمت دیدن، شنیدن و نفس کشیدن بسیار ارزشمند است، اما خداوند متعال برای هیچ نعمتی منت نگذاشته است جز نعمت نبوت، ولایت و هدایت که جزو مهمترین ارکان است.
وی عنوان کرد: یکی از راه‌های کفران نعمت این است که در جای خود از آن استفاده نکنیم و شاکر نباشیم؛ برای شکران نعمت باید دین را به درستی بشناسیم تا در مدار نعمت‌های الهی باشیم.
امام‌ جمعه موقت زنجان گفت: زندگی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت ایشان الگوی نمونه برای همگان است.
امام‌ جمعه موقت زنجان تاکید کرد: حضرت محمد(ص) با هدف تعالی و رشد اجتماعی در میان مسلمانان و پس از ۲۳ سال تحمل رنج، مصیبت، شکنجه و ظلم کفار و مشرکان، حاکمیت فکری و فرهنگی خویش را تحکیم کرد که این تفکر برآمده از قرآن کریم بود، حضرت محمد(ص) بیشتر به دلیل گستره پهنه اسلام و در راستای مبارزه با ظلم و جهالت دچار مشقت، سختی و مصائب مختلف شدند.
حجت الاسلام موسوی افزود: خدمتی که اسلام، پیامبر(ص) و خداوند متعال به بانوان کرده، تاریخ را تغییر داده است.
وی عنوان کرد: پیش از دین مبین اسلام، زنان ارزشی نداشتند و دختران زنده به‌گور می‌شدند، ولی بعد از ظهور دین اسلام همه این افکار باطل منسوخ شد و پیامبر عظیم الشان اسلام اعلام کرد که نشانه برتری تقواست و کسی بر کسی ارجحیت ندارد.
امام‌ جمعه موقت زنجان ابراز کرد: زن در جاهلیت عرب جایگاهی نداشت و در آن زمان نگاه این قوم این گونه بود کسی که دختردار می‌شد جایگاهی نداشت، در حالیکه اسلام به خواسته خداوند متعال محیطی را برای جامعه زنان و جایگاهی را برای زنان در جامعه پیاده کرد و به آنان شخصیت داد.
 حجت الاسلام موسوی گفت: اسلام با قوانین بی بدیل خود و گفتار و رفتار پیامبری که رحمة للعالمین بود، شخصیت از دست رفته زنان را احیاء کرد و او را مایه رحمت و برکت معرفی کرد، چنانکه پیامبر رحمت فرمودند: دخترها مایه رحمت، صلاح زندگی و برکت هستند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه اربعین حسینی بودیم، مراسمی که مشت محکمی بر دهان دشمنان بود.
امام‌ جمعه موقت زنجان تصریح کرد: از استان زنجان تا کربلا و نجف و سامرا ۳۵ موکب از زنجان حضور داشت که قابل قدردانی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر