logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۲۲۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه لاستیک فروشان استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

افزایش 30 درصدی قیمت لاستیک در 5 ماه نخست سال جاری

افزایش-30-درصدی-قیمت-لاستیک-در-5-ماه-نخست-سال-جاری
رئیس اتحادیه لاستیک فروشان استان زنجان با بیان اینکه کمبود لاستیک در بازار باعث بروز مشکلاتی عدیدی برای رانندگان خودرو شده است گفت: 30 درصدی قیمت لاستیک در 5 ماه نخست سال جاری افزایش داشته است.

محمدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه علت کمبود لاستیک در بازار کم کردن سبد عاملین توسط شرکت تولیدی است گفت: بنا به گفته کارخانه‌های مربوطه ارزی برای ترخیص مواد اولیه به کارخانجات لاستیک تعلق نگرفته است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: اگر افزایش قیمت لاستیک در بازار درست و اصولی اعمال شود و از کارخانه‌های مربوطه تعهد عدم کمبود گرفته شود بازار به تعادل قیمت لاستیک خواهد رسید.

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان استان زنجان عنوان کرد: با سهمیه اعلام کردن قیمت لاستیک در افراد انگیزه مصرف مازاد بر نیاز ایجاد شده که همین امر باعث کمبود لاستیک در بازار می‌شود.

محمدی ابراز کرد: تدابیر در نظر گرفته شده برای فروش لاستیک از طریق سایت طوری است که برای افراد انگیزه مصرف مازاد بر نیاز ایجاد شده است به طوری که برای خودرو صفر کیلومتر نیز لاستیک خریداری می‌شود این در حالی است که در گذشته به خودروهای پایین دو سال کارکرد لاستیک، لاستیک نو و جدید تعلق می‌گرفت.

وی گفت: خرید از سایت لاستیک باعث شده عوامل توزیع کننده لاستیک در استان سهمیه بندی شده و لاستیک کم به دست متقاضیان اصلی برسد و کارخانه‌های لاستیک با درصد بالا از طریق سایت اقدام به فروش لاستیک می‌کنند.

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان استان زنجان تصریح کرد: باید در نظر داشت که قیمت لاستیک از سال گذشته تا 5 ماه نخست سالجاری 90 درصد افزایش داشته است.

محمدی تاکید کرد: زمانی که نیرو کار کارخانه، برق، آب و مواد اولیه گران می‌شود و اگر دولت مجوز افزایش لاستیک در بازار را صادر نکند به ناچار تعداد معدودی از لاستیک‌ها را به قیمت مصوب وارد بازار شده الباقی به صورت آزاد به فروش می‌رسد و همین امر باعث نارضایتی در بازار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر