logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۲۲۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان مطرح کرد:

ممنوعیت اجرای برخی نماهای ساختمان در شهر زنجان

ممنوعیت-اجرای-برخی-نماهای-ساختمان-در-شهر-زنجان
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان گفت: اجرای نماهای کامپوزیت و رومی در ساختمان‌های عمومی و مسکونی ۴ طبقه در شهر زنجان ممنوع شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مهدی طالب امروز ۲۱ شهریور ماه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان اظهار داشت: بازگشایی معابر در بافت‌های فرسوده یکی از مهم‌ترین عامل در بحث توسعه پایدار و تسهیل کارها است، از سویی دیگر بر بحث ترافیک شهری نیز تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یکی از اولویت‌های شورا و شهرداری بحث بازگشایی‌ معابر است و کارهای اداری خوب پیش رفته است به طوری که ادامه خیابان اعتمادیه که در نهایت به خیابان صفا وصل می‌شود، در بحث ترافیک شهری، اقتصادی مناطق بیسیم می‌تواند اثر گذار باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در ادامه به بحث نمای شهری اشاره کرد و گفت: کمیته‌ای در شهرداری در خصوص کنترل نمای شهری تشکیل شده است. 

وی ادامه داد: نمای یک ساختمانی که اجرا می‌شود تاثیر بالایی بر ساکنان شهر دارد و متاسفانه تا به امروز نماها به صورت افسارگسیخته به اجرا در آمده است که با فرهنگ و شرع و مسایل فنی مغایرت داشت.

طالب گفت: بعد از اینکه مشاور طرح را آماده و در کمیته سیما منظر راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت، با مشارکت انبوه سازان طرحی تهیه و جهت اجرا به شهرداری توسط کمیسیون ماده ۵ ابلاغ شد به طوری که اجرای نمای کامپوزیت، رومی ممنوع شد.

وی افزود: برای اینکه شهرداری از عهده کار برآید یک سری از ساختمان‌های محدود عمومی و ساختمان‌های مسکونی ۴ طبقه مشمول این طرح شدند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان گفت: در شروع کار شاید دارای نواقصاتی وجود داشته باشد اما درخواست داریم تا همراهی لازم انجام شود تا در بحث منظر سازی شهری موفق عمل نماییم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر