logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۲۲۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
شهردار زنجان:

اسناد واگذاری مغازه‌های سبزه‌میدان به مزایده گذاشته شد

اسناد-واگذاری-مغازه‌های-سبزه‌میدان-به-مزایده-گذاشته-شد
شهردار زنجان گفت: در چند روز گذشته اسناد واگذاری غرفه‌های سبزه‌میدان در سامانه بارگذاری و به مزایده گذاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» علی‌رضا فیروز‌فر امروز ۲۱ شهریور ماه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان ضمن تسلیت به مناسبت ایام پیشرو اظهار داشت: در خصوص واگذاری مغازه‌های پروژه سبزه‌میدان، حضور وزیر میراث فرهنگی در زنجان خود تقویت کننده این بحث بود که باید به دنبال یک کار ماندگار در سبزه‌میدان زنجان باشیم چراکه اگر این مکان، مرکز ارائه صنایع دستی کل کشور شود، برای اینکه رونق داشته باشد؛ باید ایده محکمی پشت راه‌اندازی باشد تا پایداری در طول زمان را حفظ کند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: قبل از افتتاح پروژه دیداری با وزیر میراث فرهنگی داشتیم و قول‌هایی گرفته شد اما دوستان در اجرای این قول‌ها باید راهکار‌های قانونی برای خود پیدا می‌کردند چراکه اسناد مزایده مغازه‌ها از چند ماه قبل آماده بود.

شهردار زنجان گفت: در چند روز گذشته اسناد واگذاری غرفه‌های سبزه‌میدان در سامانه بارگذاری شد و امیدواریم با ورود شرکت‌کننده‌های صلاحیت‌دار بتوانیم مزایده را به نحو مطلوب برگزار کنیم.

وی خاطر‌نشان کرد: تمهیداتی دیده شده تا ایده ایران کوچک فعلا پایدار باشد با این حال قراری که با میراث فرهنگی وجود داشت؛ پایدار است.

فیروزفر در خصوص بحث حفاری‌های فیبر نوری در شهر زنجان گفت: بحث حفاری‌های فیبر نوری در شهر زنجان در مدت کوتاهی انجام خواهد شد، بنابراین اسفالت جدید و قدیم مطرح نیست اما بحث کنده‌کاری به میزان ۳۳۰ کیلومتر در سطح شهر برای همشهریان زحمت خواهد داشت.

وی اذعان کرد: مقرر شده تا شرکت طرف قرار دارد کمترین مزاحمت را در بحث کنده‌کاری‌ها برای شهروندان داشته باشد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در پروژه فیبر نوری پروژه عظیم حفاری را در شهر پیش رو داریم گفت: برای رسیدن به یک شهر پایدار و هوشمند نیازمند توسعه زیرساخت فیبر نوری هستیم.

وی در خصوص پروژه شهیدان کریمی نیز اذعان کرد: این پروژه، پروژه بسیار بزرگی است، تقریبا از ۱.۵ سال پیش احداث پروژه شروع شده است.

فیروزفر با بیان اینکه طراح پروژه و پیمانکار یکسان است افزود: در طول زمان مطالعاتی در خصوص پروژه شده بود، اما بازگشایی معبر پادگان و بارگداری خارج از پیش‌بینی در غرب شهر در خوص مسکن‌های ملی سبب شد تا مطالعات بهم بخورد اما مطالعات مجدد در دو نوبت با ۷ سناریو برای معبر انجام شد که بسیار زمانبر بود.

وی با بیان اینکه در نهایت این پروژه با قرار داد مناسب به موسسه شهید رجایی واگذار شد ادامه داد: بلافاصله مطالعه پروژه شروع شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه تجهیز کارگاه دو ماه زمان برد، گفت: نیازمند حداقل ۴ هکتار زمین بودیم و چراکه یک سیستم تولید عظیم بتن وجود دارد و باید این عرصه و زمین فراهم می‌شد. و با این وجود تقریبا به نهایی شدن طراحی‌ و اجرا نزدیک می‌شویم.

وی باید کرد: پروژه می‌توانست از روندی که اکنون دارد؛ پر قدرت‌تر حرکت کند به همین دلیل با مسئول امور اجرایی جلسه‌ای برگزار شد تا به پروژه سرعت دهیم.

فیروزفر در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان نیز یادآور شد: بعد از مدت‌ها تلاش در حال نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر زنجان هستیم.

وی اذعان کرد: آنچه که تحویل شورای شهر ششم و شهرداری شد سیستم حمل و نقل کاملا فرسوده بود. به طوری که از ۸۴ اتوبوس تحویلی ۸۰ مورد در مرز و سن فرسودگی هستند.

فیروزفر بیان کرد: در اواخر سال ۱۴۰۰ از محل اوراق مشارکت قراردار مناسبی با یکی از سازندگان برای ساخت و تحویل ۳۶ دستگاه اتوبوس به شهرداری منعقد شد.  

وی ادامه داد: اوایل سال ۱۴۰۱، اقدام به خرید ۴۳ دستگاه اتوبوس به صورت یارانه ای شد. بلافاصله ۲۵ دستگاه ون نیز خریداری شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر