logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۲۲۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

شرکت نفت بدون هماهنگی برای سوخت تراکتورداران تصمیم می‌گیرد

شرکت-نفت-بدون-هماهنگی-برای-سوخت-تراکتورداران-تصمیم-می‌گیرد
رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه گاها شرکت نفت بدون هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی برای سوخت تراکتورداران تصمیم می‌گیرد گفت: اما پیگیر احقاق حق کشاورزان هستیم.

مهدی بنده‌ئی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه گاها تصمیماتی در خصوص ارائه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی توسط شرکت پخش فراورده‌های نفتی کشور بدون هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی گرفته می‌شود، اظهار داشت: فرضا این شرکت بدون اطلاع به یکباره تصمیم می‌گیرد تا یک مقدار مشخصی سوخت برای فصل تابستان در نظر بگیرد که البته در سال‌های قبل سقف مشخصی برای ارائه سوخت وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در کنار لطف خداوند، بارش باران و برخی اقدامات همچون اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها و همراهی کارشناسان جهاد کشاورزی با کشاورزان، امسال شاهد افزایش ۴۰ درصدی میزان تولید گندم نسبت به سال قبل بودیم، افزود: این میزان افزایش تولید سبب شد تا ساعت کارکرد کمباین‌ها نیز در مزرعه افزایش یابد و این موضوع مصرف سوخت بیشتری را می‌طلبید بنابراین میزان مصرف سوخت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بیش از ۸۰۰ دستگاه تراکتور نیز به ناوگان تراکتوری استان اضافه شد و همین امر هم دلیلی برای افزایش میزان مصرف سوخت شد به طوری که در ۳ ماه تابستان امسال مصرف سوخت در استان ۴ میلیون لیتر نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی اذعان کرد: شرکت پخش فراورده‌های نفتی با ذهنیتی که بر اساس میزان مصرف ۳ ماهه تابستان سال گذشته داشت، اعلام کرد که حجم مصرفی سوخت به اتمام رسیده است به طوری که سهمیه تیر ماه حذف شد و صرفا مرداد و شهریور ماه باقی ماند.

بنده‌ئی ادامه داد: مقرر شد تا لیست تراکتوردارانی که کشت پاییزه انجام می‌دهند و نیازمند سوخت هستند احصا و از طریق مدیریت‌های جهاد کشاورزی اعلام شوند تا سهمیه سوخت حذف شده( مرداد ماه) نیز به این دسته از کشاورزان ارائه شود.

وی گفت: با توجه به اینکه شرکت نفت کشور سیاست‌های خود را در ارائه سوخت به اطلاع سازمان جهاد کشاورزی نمی‌رساند، از کشاورزان خواهشمندیم تا سهمیه سوخت خود را بلافاصله بعد از اعلام به صورت یکجا تحویل بگیرند و به روز‌های آخر ماه سوم موکول نکنند.

 رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سهمیه سوخت فصل پاییز به دلیل اینکه استان منطقه سردسیر است و در آذر ماه با یخبندان مواجه هستیم، صرفا در ۲ ماه مهر و آبان اختصاص می‌یابد بنابراین کشاورزان تمام سوخت خود را پس از تایید در همان اول مهر دریافت کنند تا قبل از اینکه قانون جدیدی ارائه شده و سوخت از کارت حذف شود، سهیمه خود را گرفته باشند.

وی اذعان کرد: بنابراین طبق وظیفه‌ای که در سازمان جهاد کشاورزی داریم طرفدار احقاق حق کشاورزان استان هستیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر