logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۲۲۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
هشدار منابع طبیعی به دامداران؛

تمکین نکنید، پروانه چرایتان باطل می‌شود

تمکین-نکنید،-پروانه-چرایتان-باطل-می‌شود-
مسئول مرتع اداره کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: دامدارانی که به هشدارهای منابع طبیعی برای خروج دام تمکین نکنند، پروانه چرایشان باطل می‌شود.

آراد وزیریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: در ارتباط با مراتع استان یک میلیون و ۱۳۷ هزارو ۱۶۰ هکتار مرتع که در استان وجود دارد ۲۲۰ هزار هکتار مراتع ییلاقی است و بازه زمانی استفاده ۱۵خرداد تا ۱۵ شهریور می‌باشد که این مراتع در شهرستان زنجان، طارم و ماهنشان واقع شده‌اند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: درخواستی که از بهره‌برداران داریم این است که در مدت چند روز باقی مانده شهریور ماه دامداران دام‌های خود را از مراتع خارج کنند.

مسئول مرتع اداره کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: پس از اخطار‌هایی که همکاران در بحث مدیریت چرا ارائه می‌دهند؛ اگر تمکین به این امر نشود بر اساس ماده ۴۴ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع متخلفان به مراکز قضایی معرفی خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس فصل ۴ شیوه‌نامه بهره‌برداری از مراتع کشور پروانه چرا باطل خواهد شد.

وزیریان بیان کرد: هدف از این اقدام و مشخص کردن زمان ورود و خروج دام حفط پوشش گیاهی مرتع و حفط پایه آب و خاک خواهد بود، در غیر این صورت پوشش گیاهی مراتع ضعیف و فرسایش خاک را تجربه خواهد کرد.

مسئول مرتع اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در مدت ۳ ماهه چرای دام ۲۳ پرونده چرای دام غیر مجاز تشکیل شده است گفت: از ۱۵ شهریور که موعد اخراج دام از مراتع است؛ ۵ پرونده تشکیل شده و ۲ هزار راس دام از مراتع شهرستان طارم اخراج شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر