logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۲۲۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

کمبود کاراکترهای وطنی برای نوشت افزار ایرانی اسلامی

کمبود-کاراکترهای-وطنی-برای-نوشت-افزار-ایرانی-اسلامی
براساس الگوهای تربیتی، نیاز است تا مفاهیمی مانند احترام به والدین، تلاش‌ برای اهداف، توجه و دغدغه نسبت به محیط زندگی و مفاهیمی مثل محیط زیست، خودباوری و دغدغه‌های این چنینی را به کودکان و نوجوانان از همان سنین کم آموزش داده شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اگر بخواهیم که این فرهنگ‌سازی موثر واقع شود، باید با عبور از شیوه‌های مستقیم‌گویی و سنتی، به سمت شیوه‌های موثرتر برویم و از طریق منابع عظیم فرهنگی و هنری که اندوخته ما است از شهدا، تبلیغ ایثار و گذشت، بزرگان تاریخ ایران، معرفی گونه‌های گیاهی پر خاصیت در مناطق مختلف کشور،  اسطوره‌های ورزش کشور، سینما و موسیقی گرفته تا ادبیات زیبای فارسی را معرفی کنیم تا نسل‌های جدید انقلاب از سرمایه‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی جامعه را شناخته و الگو گیری مناسبی از این شخصیت‌ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید

متاسفانه در جامعه امروزی زمانی که با کودکان هم صحبت می‌شویم در می‌یابیم که کشش و میزان شناخت برنامه‌های کودک و نوجوان که از شبکه های ایرانی پخش می‌شود برای نسل‌های جدید با شخصیت‌های و اسم های خارجی بیشتر از کارتن و شخصیت‌های داخلی است و این یک ضعف برای ارگان‌هایی است که در این زمینه فعالیت‌های مناسبی نداشتند و تبلیغات مناسب در این موارد ارائه نشده است.

تولید دفاتر در کشور با جلدهای شخصیت‌های کارتونی رواج پیدا کرده است و مسئولین مربوطه در خواب غفلت هستند.

اکثر جلد دفاتر برای دانش آموزان با طرح‌های کارتن‌های خارجی تولید می‌شود آیا مناسب است؟ چرا کارتن‌های خارجی؟

برای معرفی محصولات ایرانی برای نسل‌های نو پای انقلاب کانون فرهنگی پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان آئین رو نمایی از محصولات نوشت افزار انیمیشن سینمایی "بچه زرنگ" را به عنوان اولین انیمیشن سینماییِ کانون پرورش فکری، هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید آماده اکران خواهد کرد.

می‌توان گفت علاوه بر اهمیتی که در کیفیت و  انواع کاربرد دفتر وجود دارد، به علت تاکیدی که بر طراحی آن از سمت مشتریان هست، باری فرهنگی را نیز به دوش می‌کشد. دفتر ایرانی، نشان‌دهنده‌ی فرهنگ ایرانی‌ست، و این قابلیت را دارد که با کیفیت و قیمت مناسب، تامین‌کننده‌ی نیاز مشتریان داخلی باشد.

براساس الگوهای تربیتی، نیاز است تا مفاهیمی مانند احترام به والدین، تلاش‌ برای اهداف، توجه و دغدغه نسبت به محیط زندگی و مفاهیمی مثل محیط زیست، خودباوری و دغدغه‌های این چنینی را به کودکان و نوجوانان بیاموزیم و اگر بخواهیم که این فرهنگ‌سازی موثر واقع شود، باید با عبور از شیوه‌های مستقیم‌گویی و سنتی، به سمت شیوه‌های موثرتر برویم و از طریق منابع عظیم فرهنگی و هنری که اندوخته ما است، از سینما و موسیقی گرفته تا ادبیات بهره‌گیری کنیم تا قدم موثری برداشته باشیم.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر