logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۲۲۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
چانه‌زنی بر سر سهمیه سوخت ماشین‌آلات بخش کشاورزی؛

آیا سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی زنجان قطع شده است؟

آیا-سهمیه-سوخت-ماشین‌آلات-کشاورزی-زنجان-قطع-شده-است؟
مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی زنجان گفت: ۹۰ درصد تراکتورداران استان زنجان، سهمیه سوخت فصل تابستان خود را دریافت کرده‌اند.

حمید حبیبی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: سهمیه ماشین‌آلات کشاورزی خصوصا تراکتور‌ها به صورت دوره‌ای در فصل‌های کشاورزی هر ۳ ماه یکبار بررسی، از طریق سازمان جهاد کشاورزی تایید و در نهایت به شرکت نفت ارجاع داده می‌شود و بر همان اساس سوخت تحویل داده می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در ماشین آلات کشاورزی که اکثرا شامل تراکتور است برای فصل بهار و تابستان به ازای هر ماه ۶۰۰ لیتر سهمیه در نظر می‌گیرند و به صورت ۳ ماه در کارت بانکی مالی صاحب تراکتور شارژ می‌کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با بیان اینکه هر یک از تراکتور‌دارها ۱۸۰۰ لیتر برای فصل بهار و ۱۸۰۰ لیتر نیز برای فصل تابستان سوخت دریافت می‌کنند گفت: در فصل پاییز نیز سهمیه ۲ ماه مهر و آبان به میزان ۱۲۰۰ لیتر در کارت بانکی تراکتور داران شارژ می‌شود.

وی اذعان کرد: کشاورزان ۱۸۰۰ لیتر مربوط به فصل بهار را دریافت کرده‌اند و در فصل تابستان نیز بیش از ۹۰ درصد تراکتورداران ۱۸۰۰ لیتر سهمیه تابستان را دریافت کرده‌اند و مشکلی در سطح استان وجود ندارد.

حبیبی بیان کرد: ۱۰ درصد از تراکتورداران سهمیه سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، بنابراین سامانه سهمیه سوخت تیر و مرداد را به این ۱۰ درصد باقی مانده تحویل نمی‌دهد اما مکاتبه کرده‌‌ایم تا سهمیه مرداد ماه و شهریور این تراکتور داران نیز ارایه شود.

وی تصریح کرد: آن دسته از تراکتور دارانی که سهمیه سوخت تیر ماه خود را دریافت نکرده‌اند دیگر نمی‌توانند سوخت تیر ماه دریافت کنند، اما برای این افراد نیز گفته شده است تا اگر مدارکی مبنی بر وجود زمین کشاورزی که نیازمند شخم باشد ارایه دهند در صورت تایید سازمان جهاد کشاورزی سوخت ارایه خواهیم داد و مشکلی از این بابت نیست، بنابراین سوخت بخش کشاورزی تحویل شده و هیچ مشکلی بابت سوخت بخش کشاورزی در استان نیست.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی زنجان گفت: در سطح استان ۱۶ هزارو ۸۶۱ تراکتور، ۵ کمباین و ۱۶۵ تیلر و دستگاه‌های دیگر با مجموع ۱۷ هزارو ۳۱ ماشین‌الات کشاورزی موجود است که هر یک سالانه ۴۸۰۰ لیتر سوخت از شرکت نفت دریافت می‌کنند با این شرایط سالانه ۸۲ میلیون لیتر گازوئیل تحویل بخش کشاورزی استان می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر