logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۲۲۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

دمای هوای زنجان کاهش می‌یابد

دمای-هوای-زنجان-کاهش-می‌یابد-
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید از عصر روز یکشنبه در استان فعال خواهد بود گفت: دمای هوای زنجان به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

چپحسین سلطانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه به سبب نفوذ پرفشار از سمت شمال استان، مقدار ابرناکی در منطقه طارم افزایش یافته و آسمان ابری و مه‌آلود خواهد بود گفت: علاوه بر این، احتمال بارش‌های خفیف و محلی در این منطقه وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طبق آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان استان طی امروز در اغلب مناطق صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که بعدازظهر با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد. برای روزهای آینده نیز شرایط مشابهی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: وزش باد نسبتا شدید تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت که ممکن است با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا نیز همراه گردد.

سلطانی گفت: دمای هوا طی روزهای آینده عمدتا روند کاهشی خواهد داشت و مخصوصا روز دوشنبه شاهد استقرار هوای خنک در اغلب مناطق استان خواهیم بود.

وی ابراز کرد: ایستگاه سجاس با 10.8 درجه سلسیوس خنکترین و ماهنشان با 36 درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: شهر زنجان پس از شهر کرد دومین مرکز استان خنک کشور بوده است.

سلطانی ابراز کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۱ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۸ و ۳۳ ، ابهر 19 و ۳۴ درجه، درجه، سلطانیه ۱۴ و ۳۱ درجه، قیدار ۱۸ و ۳۱ آببر ۲۰ و ۳۲ درجه، درجه و ماهنشان ۱۷ و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر